BMW eller inte det är frågan...

Allt som handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Har du haft/har en bmw?

Ja
42
58%
Nej
30
42%

Antal röster: 72

Carlsson
Megapostare!

Inlägg av Carlsson »

Andreas K skrev:Suck, inte en sådan här mogen tråd igen. Vems pappa är egentligen starkast?
Min, lätt :)
Albin Carlsson
Saabnörd
Saab 9-3 SS Aero 2.8T V6 -06
David Alesand
Dunderpostare!

Inlägg av David Alesand »

Shit! är dom såå tunga!?
Martin Fåglefelt skrev:En Omega EVO 500 väger 15800
-692-
Martin Fåglefelt
Gör inte annat än skriver...

Inlägg av Martin Fåglefelt »

David Alesand skrev:Shit! är dom såå tunga!?
Martin Fåglefelt skrev:En Omega EVO 500 väger 15800
Hektogram
Senast redigerad av 1 Martin Fåglefelt, redigerad totalt 6 gånger.
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04

tel. 0725-423500
Martin Fåglefelt

Andreas K skrev:Suck, inte en sådan här mogen tråd igen. Vems pappa är egentligen starkast?
jag tog bara min som exempel, för att jag är nöjd med min. vi kan jämföra med miata eller e46 om man vill det.
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04

tel. 0725-423500
Anders Toll
Legend!

Inlägg av Anders Toll »

Carlsson skrev:Min, lätt :)
Min är sååå tung!
Reco
Styrelseledamot
Kontakt:

Inlägg av Reco »

Jag har iaf hört att Adolfssons pappa är starkare än kungen! :-?

En komisk sak med bmw är att ingen förstår hur jag har råd med en som ungdomsledare. Men min är ju rätt billig. Det kan ingen tänka sig.
[David Knutsson]
Volkswagen Polo -96. Liten, lila, pendling.
Kawasaki ZX9R -98. Snabb, grön, nice. - till salu
Calle Wennborg
Styrelseledamot

Inlägg av Calle Wennborg »

Reco skrev:
Jag har iaf hört att Adolfssons pappa är starkare än kungen! :-?

En komisk sak med bmw är att ingen förstår hur jag har råd med en som ungdomsledare. Men min är ju rätt billig. Det kan ingen tänka sig.
he he lätt 8)
CarlJohan Wennborg
Mitsubitshi Starion Turbo-84
Saab 99 L-73
Wv Passat GTE-18
Nissan Leaf 24Kw-16
kardanaxel
Klubbordförande

Inlägg av kardanaxel »

Orsaken till starten av denna tråden är att Fredrik har gått å fastnat för en Bmw... Så nu försöker han ta till all hjälp för att komma på andra tankar :wink:
/Axel Byrmo
-------------------------------------------

Har haft ett fordon med 1hk / kg!! :hey:
Martin Fåglefelt

kardanaxel skrev:Orsaken till starten av denna tråden är att Fredrik har gått å fastnat för en Bmw... Så nu försöker han ta till all hjälp för att komma på andra tankar :wink:
har han fastnat för den, är det väl bara att handla.... det hade jag gjort... :wink:
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04

tel. 0725-423500
Tobin
Normal postare

Inlägg av Tobin »

Klart man skall ha BMW. Har man engång kört en Bmw borde man vara fast. Fantastiskt motorljud från i allt från den vassaste fyran till den vassaste V12. Har man engång hört en 540 e34 med sportsystem så är man fast så är det bara.

Förövrigt så känns det varje dag lite konstigt att se att folk jobbar på sina Opel projekt och liknande, när man varje dag går in med inställningen att det är en Bmw klubb, men det är det ju inte och det är jag glad över för det är kul med den mångfald som finns.
TURBO IS NO REAL POWER
Mats J
Deluxpostare!
Kontakt:

Inlägg av Mats J »

Jag rapporterar bara mitt GMC som projekt här. Mina BMW får nöja sig med Autopower. Jag gör alltså vad jag kan för att hålla forumet BMW fritt
:mhihi:
Men jag kanske skulle lägga upp en ljudfil på den 750:n där sistaburken är ersatt med 2x2,5" raka rör...
En med originalsystem hörs knappt.

/Mats J
Har: BMW 750 -92 Grå, BMW 750 -92 Svart, BMW 750 -91 Grå, BMW ALPINA B12 5,0 -90 Svart, Ford Thunderbird -60, Lincoln Continental MK V -78. Weinsberg Meteor på Fiat Ducato -92, Saab 9-3 SE Sport -99 (krockad), Saab 9-5 1,9 Tid automat -06
Daniel Båge
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Daniel Båge »

Jag funderade på om jag skulle besvara det hela men kom fram till att det är inte nån mening. En sak är ju säker, BMW väcker känslor :D

Hoppas att jag får träffa er allihop på Uråsa för då ska jag köra från er alla (eller inte) med min tjejMazda!
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Anders Toll
Legend!

Inlägg av Anders Toll »

Nissan Micra måste vara den ultimata bilen!

:roll:
Martin Fåglefelt

Tobin skrev:Klart man skall ha BMW. Har man engång kört en Bmw borde man vara fast. Fantastiskt motorljud från i allt från den vassaste fyran till den vassaste V12. Har man engång hört en 540 e34 med sportsystem så är man fast så är det bara.

Förövrigt så känns det varje dag lite konstigt att se att folk jobbar på sina Opel projekt och liknande, när man varje dag går in med inställningen att det är en Bmw klubb, men det är det ju inte och det är jag glad över för det är kul med den mångfald som finns.
'

Det argumentet vet jag inte om det håller för mig...men å andra sidan...jag är väl inne på min sjuttioelfte 240, så argumentet håller väl iofs.
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04

tel. 0725-423500
Widell
Ultrapostare!

Inlägg av Widell »

Jag inser nu vad jag gjort. Jag har 2 E30... Ix:en ska iofs säljas till hösten. För klubbens mångfalds skull kanske jag skulle behållt MR2:an istället. Men jag kan inte hjälpa det. Min 325 gör mig glad. Lika glad som MR2:an gjorde, bara att 325:an låter mycket goare och är enormt mycket mer praktisk. För mig var valet enkelt. Jag har bara vunnit på bytet. Jag kan inte komma på någon bil i den prisklassen som är bättre på de egenskaper jag värdesätter.
Men lite tråkigt är det ju om folk tror att vi är en BMWklubb... Heja mångfalden!

Vore förresten intressant att göra en liknande tråd om hur många som har ägt, tex en volvo. Det har jag gjort. Men inte är jag varken BMW- eller Volvomänninska för det. Och det blir ingen Volvoklubb heller.

Hej hej! :wave:
Alexander Widell

BMW 135i -12
BMW 325i -88
BMW 325iX -86
Opel Kadett Coupé -75
Honda XR500R -82
Elias
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Elias »

Har ju inte ägt en enda, finns dock fler som får det att snurra i huvudet på mig, en 3,0 CsI från 70-talet första hälft t.ex.
En Z8 skulle jag mycket väl kunna tänka mig.
Finns flera fördelar med BMW, och minst lika många nackdelar.
Som med alla bilar, ursäkta om jag är lite svensk och säger att det beror på vad man ska ha bilen till.

Gillar dock skarpt att man gjort BÅDE en 3-serie med turbo och en med sugmotor. Hoppas man går tillbaka till 6:orna i 3-an.
Skulle också vilja se en retromodell med sugfyra. Tänk vad man skulle kunna göra med dagens teknik.

Tchüs...
Widell
Ultrapostare!

Inlägg av Widell »

Elias skrev: Skulle också vilja se en retromodell med sugfyra. Tänk vad man skulle kunna göra med dagens teknik.
Tchüs...
Bild
320 si :wave:

Fast du kanske menade mer retro design också.
Alexander Widell

BMW 135i -12
BMW 325i -88
BMW 325iX -86
Opel Kadett Coupé -75
Honda XR500R -82
Neider
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Neider »

Widell skrev: Vore förresten intressant att göra en liknande tråd om hur många som har ägt, tex en volvo. Det har jag gjort. Men inte är jag varken BMW- eller Volvomänninska för det. Och det blir ingen Volvoklubb heller.

Hej hej! :wave:
Kan bara hålla med, jag har ägt fler Volvo än BMW fast Volvo var ju när jag var ung och inte förstog bättre :tongue: :mhihi: Nästa bil blir också en BMW men efter det vill jag nog testa någe Amerikanskt eller japanskt.

Men jag har ägt många olika märken, Volvo BMW Ford Saab Vw och gillar dom flesta bilar jag ägt.
Cheva Tahoe-99

Dodge -39 Pickup Ratrod.
Martin
Lever här på forat...

Inlägg av Martin »

Jag hade BMW-plåtfälgar på min Opel en gång, räknas det som ett ja?
Martin .. Sköld
Elias
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Elias »

Widell skrev:
Elias skrev: Skulle också vilja se en retromodell med sugfyra. Tänk vad man skulle kunna göra med dagens teknik.
Tchüs...
Bild
320 si :wave:

Fast du kanske menade mer retro design också.
jaoo, typ. Men den e ju helt ok.
Vad plockar man ur den där rackaren då?
Skriv svar