Orsaken till starten av denna tråden är att Fredrik har gått å fastnat för en Bmw... Så nu försöker han ta till all hjälp för att komma på andra tankar
kardanaxel skrev:Orsaken till starten av denna tråden är att Fredrik har gått å fastnat för en Bmw... Så nu försöker han ta till all hjälp för att komma på andra tankar
har han fastnat för den, är det väl bara att handla.... det hade jag gjort...
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
Klart man skall ha BMW. Har man engång kört en Bmw borde man vara fast. Fantastiskt motorljud från i allt från den vassaste fyran till den vassaste V12. Har man engång hört en 540 e34 med sportsystem så är man fast så är det bara.
Förövrigt så känns det varje dag lite konstigt att se att folk jobbar på sina Opel projekt och liknande, när man varje dag går in med inställningen att det är en Bmw klubb, men det är det ju inte och det är jag glad över för det är kul med den mångfald som finns.
Jag rapporterar bara mitt GMC som projekt här. Mina BMW får nöja sig med Autopower. Jag gör alltså vad jag kan för att hålla forumet BMW fritt
Men jag kanske skulle lägga upp en ljudfil på den 750:n där sistaburken är ersatt med 2x2,5" raka rör...
En med originalsystem hörs knappt.
/Mats J
Har: BMW 750 -92 Grå, BMW 750 -92 Svart, BMW 750 -91 Grå, BMW ALPINA B12 5,0 -90 Svart, Ford Thunderbird -60, Lincoln Continental MK V -78. Weinsberg Meteor på Fiat Ducato -92, Saab 9-3 SE Sport -99 (krockad), Saab 9-5 1,9 Tid automat -06
Tobin skrev:Klart man skall ha BMW. Har man engång kört en Bmw borde man vara fast. Fantastiskt motorljud från i allt från den vassaste fyran till den vassaste V12. Har man engång hört en 540 e34 med sportsystem så är man fast så är det bara.
Förövrigt så känns det varje dag lite konstigt att se att folk jobbar på sina Opel projekt och liknande, när man varje dag går in med inställningen att det är en Bmw klubb, men det är det ju inte och det är jag glad över för det är kul med den mångfald som finns.
'
Det argumentet vet jag inte om det håller för mig...men å andra sidan...jag är väl inne på min sjuttioelfte 240, så argumentet håller väl iofs.
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
Jag inser nu vad jag gjort. Jag har 2 E30... Ix:en ska iofs säljas till hösten. För klubbens mångfalds skull kanske jag skulle behållt MR2:an istället. Men jag kan inte hjälpa det. Min 325 gör mig glad. Lika glad som MR2:an gjorde, bara att 325:an låter mycket goare och är enormt mycket mer praktisk. För mig var valet enkelt. Jag har bara vunnit på bytet. Jag kan inte komma på någon bil i den prisklassen som är bättre på de egenskaper jag värdesätter.
Men lite tråkigt är det ju om folk tror att vi är en BMWklubb... Heja mångfalden!
Vore förresten intressant att göra en liknande tråd om hur många som har ägt, tex en volvo. Det har jag gjort. Men inte är jag varken BMW- eller Volvomänninska för det. Och det blir ingen Volvoklubb heller.
Hej hej!
Alexander Widell
BMW 135i -12
BMW 325i -88
BMW 325iX -86
Opel Kadett Coupé -75
Honda XR500R -82
Har ju inte ägt en enda, finns dock fler som får det att snurra i huvudet på mig, en 3,0 CsI från 70-talet första hälft t.ex.
En Z8 skulle jag mycket väl kunna tänka mig.
Finns flera fördelar med BMW, och minst lika många nackdelar.
Som med alla bilar, ursäkta om jag är lite svensk och säger att det beror på vad man ska ha bilen till.
Gillar dock skarpt att man gjort BÅDE en 3-serie med turbo och en med sugmotor. Hoppas man går tillbaka till 6:orna i 3-an.
Skulle också vilja se en retromodell med sugfyra. Tänk vad man skulle kunna göra med dagens teknik.
Widell skrev:
Vore förresten intressant att göra en liknande tråd om hur många som har ägt, tex en volvo. Det har jag gjort. Men inte är jag varken BMW- eller Volvomänninska för det. Och det blir ingen Volvoklubb heller.
Hej hej!
Kan bara hålla med, jag har ägt fler Volvo än BMW fast Volvo var ju när jag var ung och inte förstog bättre Nästa bil blir också en BMW men efter det vill jag nog testa någe Amerikanskt eller japanskt.
Men jag har ägt många olika märken, Volvo BMW Ford Saab Vw och gillar dom flesta bilar jag ägt.