Punkt 1 dec?

Allt som handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Samuel S
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Samuel S »

Jag kommer att rensa bort skitinlägg som inte hör till diskussionen. Vill ni diskutera Saab så starta en ny tråd om det.
Vissa "anonyminlägg" är borta nu.
Volvocar
Snubben som nästan bara läser

Inlägg av Volvocar »

Finns det alkohollås i nya bilar
miniemil
Deluxpostare!

Inlägg av miniemil »

Tycker att det borde vara det. Enligt nån statistik jag har sett så är var tionde (låter mycke) bilist onykter. Skandal
Volvocar
Snubben som nästan bara läser

Inlägg av Volvocar »

emil som är ingenjör du kan väll fixa ett alkohållås till bilar
Mae
Legend!

Inlägg av Mae »

jag köper inga trisslotter!
Martin Tornell
Deluxpostare!

Inlägg av Martin Tornell »

hmmm... svår fråga. Men jag skulle aldrig kunna tänka mig att dricka mig onykter. Anledningen är just den att jag tycker vi kristna borde visa på ett liv där man kan umgås även utan alkohol. Det kan ju finnas någon på puben som känner igen dig som kristen och är nyfiken på kristendomen men som får en falsk bild av kristna pga drickandet.
Finns det verkligen behov av alkohol i en kristens liv? Borde inte Treenigheten ge oss all den frid och glädje som många tror alkohol ger?
Mae
Legend!

Inlägg av Mae »

En del verkar tycka det, tyvärr!

/M
Neider
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Neider »

Det finns för många nackdelar med spriten för att börja dricka, En stor är ju att när en persson som super ofta blir deprimerad så vänder han sig till spriten för att "döva" sina sorger ( tyvärr ingen bra lösning) jag vill vända mig till gud istället och få hans tröst
Mae
Legend!

Inlägg av Mae »

Amen broder!!
miniemil
Deluxpostare!

Inlägg av miniemil »

Tycker jag med. Att söka gud i en flaska sprit är tämligen omöjligt, det är bättre att läsa bibeln och be! Som tur är behöver man ju inte vara nykterist för att komma in i himlen, eller jag tror inte det iallafall.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Det är inte konstigt att det blir lite "raggit" när så mycket ungdomar är sammlade. Själv har jag så låg socialkompetens att jag knappt vågar visa mig ute /ann o nym
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hallo, jag tror jag förstår vad Porsche Daniel menar och det stämmer in på dej ganska bra josef...( bara som en liten upplysning)

/ Chrille Brorsson (vän till josef)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hallo, jag tror jag förstår vad Porsche Daniel menar och det stämmer in på dej ganska bra josef...( bara som en liten upplysning)

/ Chrille Brorsson (vän till josef)
Daniel Båge
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Daniel Båge »

Jag tror alla har en liten konferensraggare inom oss. Men vadå, man vill ju inte vara singel hela livet. Så om det är en trevlig singeltjej i lämplig ålder (13 - 35):D som läser detta, adda mig på ICQ eller maila mig...
Daniel Båge
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Daniel Båge »

Jag tycker att det var trevligt att se så mycket klubbmedlemmar. Och att Martin hade parkerat sin rullande reklampelare så bra...
Martin Tornell
Deluxpostare!

Inlägg av Martin Tornell »

Jepp, visst var den strategiskt placerad... fick visserligen lite skit från några för parkeringen menmen allt för klubben.

För övrigt tänkte ja tillföra lite till alkoholdebatten. Pappa Blå "polisen" tar ca 14000 för rattfylleri varje år men det uppskattas att ca 15000 kör fulla varje dag!! Knappt man vågar ge sig ut på vägen å möta alla rattfulla?
[martin tornell] styrelseledamot
Skriv svar