Vilka regerar?
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Legend!
- Kontakt:
Vad bra att du tog upp detta ämne!
Jag gick senast idag (sant) och funderade på, hur det kan komma sig att man gillade Volvo. Jag kunde inte helt ärligt komma på någon annan anledning än att de är billiga att laga.
BMW - tysk ingenjörskonst på hög nivå, lite familjiga men vadå...
Mercedes - kvalité och trygghet -ev. gubbiga
SAAB - De svenska innovatörerna - Dålig väghållning,men tokigt bra turbomotorer!
Ferrari - Amore mio!
Opel - också ett mysterium - Jättegubbiga!
Porsche - Achtung! -Lite väl opraktiskt bara
Detta är inget försök till att retas utan en seriös undran...
Skulle Volvo och Opelägare kunna förklara för en som bara skulle ha repektive bilar, som slaktarvinterbilar.
Tack på förhand...
Jag gick senast idag (sant) och funderade på, hur det kan komma sig att man gillade Volvo. Jag kunde inte helt ärligt komma på någon annan anledning än att de är billiga att laga.
BMW - tysk ingenjörskonst på hög nivå, lite familjiga men vadå...
Mercedes - kvalité och trygghet -ev. gubbiga
SAAB - De svenska innovatörerna - Dålig väghållning,men tokigt bra turbomotorer!
Ferrari - Amore mio!
Opel - också ett mysterium - Jättegubbiga!
Porsche - Achtung! -Lite väl opraktiskt bara

Detta är inget försök till att retas utan en seriös undran...
Skulle Volvo och Opelägare kunna förklara för en som bara skulle ha repektive bilar, som slaktarvinterbilar.
Tack på förhand...
-
- Legend!
- Kontakt:
-
- Postar så det viner...
- Kontakt:
Jag har ju oxåen Volvo som inte är med i listan. Den ska ju snart dö så jag satsar nog på att få ut min nästa bil på listan istället. Den är fortfarnde till salu om någon skulle vara intresserad. (3500:- )
Finns det något roligare än o köra omkring med en 240 i ett grustag eller???...nää skulle inte tro det...
Finns det något roligare än o köra omkring med en 240 i ett grustag eller???...nää skulle inte tro det...

Josef Wahlström - Finspång - Östergötland - Sverige
MINA BILDER
MINA BILDER
-
- Legend!
- Kontakt:
Frågan i sig är ju ganska ointressant. Som människor är vi ju olika, och vi har alla vår egen favorit inom bilmärkesfloran.
Att påstå att "Opel är bäst" går inte, eftersom det grundar sig på vad jag tycker, inte en rådande sanning.
Det går alltid att hitta tusen anledningar till varför just "mitt" märke är bäst, men varför bry sig?
Att påstå att "Opel är bäst" går inte, eftersom det grundar sig på vad jag tycker, inte en rådande sanning.
Det går alltid att hitta tusen anledningar till varför just "mitt" märke är bäst, men varför bry sig?
[Daniel Lindmark]
"Ovanstående skall ses som skarp ironi,
jag menar aldrig vad jag säger.
Fast ibland kanske jag gör det..."
"Ovanstående skall ses som skarp ironi,
jag menar aldrig vad jag säger.
Fast ibland kanske jag gör det..."
-
- Legend!
- Kontakt:
Säkra, snygga, driftsäkra och väldigt roliga att köra, i alla fall min.
Däremot så kan jag hålla med att volvos tidigare modeller är riktigt tråkiga.
Volvo blev lite roligare när 850 turbo kom.
Att Ford köpt upp Volvo kan jag bara beklaga.
Men det är Volvo som gör bra bilar, inte Ford. Ford är enligt min mening bara skrot.
Dom har säkert blivit bättre på senare årsmodeller. (får man verkligen hoppas)
Slutligen. Volvo är en bra bil men kanske inte världsbäst.
Det beror, som någon skrev, vem man frågar. Frågar man BMW ägarna så är dom "världsbäst" och frågar man Saabägarna så är dom bäst.
Frågar man Robert Collin på Aftonbladet så är Volvo bäst!
Tur att smaken är som baken....delad!
/M
Däremot så kan jag hålla med att volvos tidigare modeller är riktigt tråkiga.
Volvo blev lite roligare när 850 turbo kom.
Att Ford köpt upp Volvo kan jag bara beklaga.
Men det är Volvo som gör bra bilar, inte Ford. Ford är enligt min mening bara skrot.
Dom har säkert blivit bättre på senare årsmodeller. (får man verkligen hoppas)
Slutligen. Volvo är en bra bil men kanske inte världsbäst.
Det beror, som någon skrev, vem man frågar. Frågar man BMW ägarna så är dom "världsbäst" och frågar man Saabägarna så är dom bäst.
Frågar man Robert Collin på Aftonbladet så är Volvo bäst!

Tur att smaken är som baken....delad!
/M
-
- Legend!
- Kontakt:
Tack för svaret, tur att smaken är olika...
Jo, jag gillar SAAB faktiskt. Min far är lite av en SAABian. Hans förra bil var en SAAB 9000 CSE 2,0t som var "lite" trimmad. Den gjorde 0-100 på 6 sek. Spann loss på torr asfalt i 80 km/h. Men den var ju tyvärr framhjulsdriven. Den understyrde bara man tittade på gasen i en kurva. Men man spöade upp att vad T5, T-gul, Cossies och annat löst på landsvägen.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Porsche Daniel den 2001-11-16 14:57 ]</font>
Jo, jag gillar SAAB faktiskt. Min far är lite av en SAABian. Hans förra bil var en SAAB 9000 CSE 2,0t som var "lite" trimmad. Den gjorde 0-100 på 6 sek. Spann loss på torr asfalt i 80 km/h. Men den var ju tyvärr framhjulsdriven. Den understyrde bara man tittade på gasen i en kurva. Men man spöade upp att vad T5, T-gul, Cossies och annat löst på landsvägen.
<font size=-1>[ Detta Inlägg ändrades av: Porsche Daniel den 2001-11-16 14:57 ]</font>
-
- Legend!
- Kontakt:
-
- Legend!
- Kontakt:
Tack!
Tack så hjärtligt för alla svar även om alla inte var speciellt sakliga eller intelligenta(se ovan). Jag har faktiskt ändrat lite uppfattning. Opel för mig är gärna en möglig vit Ascona -86, men det finns ju bilar som Henkes Corsa, verkar vara en riktig pärla, fast den är ju ombyggd
"Säkra, snygga, driftsäkra och väldigt roliga att köra" Säkra och driftsäkra kan jag hålla med om, men det andra är ju relativt och inget objektivt. Jag tycker ju att SAAB är den bästa "svenska" biltilverkaren, fast det kan ju bero på min SAABiga uppväxt...
Tack för er tid.
Tack så hjärtligt för alla svar även om alla inte var speciellt sakliga eller intelligenta(se ovan). Jag har faktiskt ändrat lite uppfattning. Opel för mig är gärna en möglig vit Ascona -86, men det finns ju bilar som Henkes Corsa, verkar vara en riktig pärla, fast den är ju ombyggd

"Säkra, snygga, driftsäkra och väldigt roliga att köra" Säkra och driftsäkra kan jag hålla med om, men det andra är ju relativt och inget objektivt. Jag tycker ju att SAAB är den bästa "svenska" biltilverkaren, fast det kan ju bero på min SAABiga uppväxt...
Tack för er tid.