En dag på Mantorp park med massa kul bil körning och åkning!

Allt som handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Fibban
Ultrapostare!
Kontakt:

En dag på Mantorp park med massa kul bil körning och åkning!

Inlägg av Fibban »

Kom nyss hem från Linköping och Mantorp park! Har vart där med jobbet för att provköra bilar på bana samt åka med en del olika.

Det var Håkan Ricknäs som kör Porsche Carrera cup som anordnat "träffen". Han äger en Securitas direct firma i Stockholm som är ett lika dant ombud som den firma jag jobbar på i Umeå.

Iaf så fick vi åka med Håkan i hans GT3 samt att vi fick åka med Robert Andersson i sin S60 Challange bil! Bägge förarna körde mycket bra, men Robert låg på betydligt hårdare och använde matrialet mer än Håkan!

MEn de va väldigt ihärdiga, 5 varv med var och en som var där, och vi var massor med folk! De körde nästan non stop i 4-5h :thumbsup:

Men vilken kännsla det var att få åka en bil som är byggd för datta och med en förare som kan köra!

Vi fick dess utom köra en mindre konbana på parkeringen med BMW 118 och på banan fick vi köra en s40 bil som var byggd för lång lopp! Då var tävlingen att lyckas få så jämna varv som möjligt, jag lyckades tydligen vinna denna tävling! För mig var det igentligen ointressant att köra så jämt som möjligt, jag ville köra så fort som möjligt :D Blev iaf extra nöjd då jag lyckades slå de andra från min firma med den närmaste på 4.5s efter i varvtid (Vi körde halva banan) Ska bli kul att se fullständigt resultat för att få veta hur man låg till mot de resterande!

Det var iaf en mycket trevlig dag med massa bil! Stort tack till den mycket trevliga Håkan Ricknäs som drog ihop detta!

(Bilder kommer)

:drive: :race:
Bild
* Kia Ceed SW crdi -09 * Nissan 200sx s14 -95 * Ford Transit Connect T230 -08 * Ski-doo X-RS 600 -07
Steve
Normal postare

Inlägg av Steve »

inte alls avis...=/. Gäller inte en sån inbjudan när man jobbat i bolaget i fem år...iofs fel avdelning ich cirka fem års sedan....=(
du skulle ringt...du har väl nån fetväska som jag kunde packat ner mig i? förslagsvis en hockeytrunk
De kallar mig blyfot...=)
Fibban
Ultrapostare!
Kontakt:

Inlägg av Fibban »

Steve skrev:inte alls avis...=/. Gäller inte en sån inbjudan när man jobbat i bolaget i fem år...iofs fel avdelning ich cirka fem års sedan....=(
du skulle ringt...du har väl nån fetväska som jag kunde packat ner mig i? förslagsvis en hockeytrunk
Hehe... Ja visst kunde jag ringt, men som du säkert förstår så kostade detta kalas en del, å det kan ju bli lite småtufft att få bossen att tro att du jobbar för han :roll:
Bild
* Kia Ceed SW crdi -09 * Nissan 200sx s14 -95 * Ford Transit Connect T230 -08 * Ski-doo X-RS 600 -07
André
Megapostare!

Inlägg av André »

Fina löneförmåner :)
Fibban
Ultrapostare!
Kontakt:

Inlägg av Fibban »

Lite bilder så här i efterhand...

http://www.soderlarm.se/foton/
Bild
Skriv svar