Snart lär det väl va dags att slå Axel i Attitude gokart cup 2006.
För er som vill utmana honom kommer här lite tips. Banta ner er till cirka 70kg. Ni har 3 veckor på er. Så kom inte å skyll på vikten sen. Själv väger jag enligt detta diagram 7-8kg för mycket. Men det ska vi nog ordna till den 3 december. Vågar Axel tala om vad han väger?
Taget från en gokarthalls hemsida...
Efter mycket testande och funderande har detta diagram kommit till. Det närmaste vi kommer just nu tyder på att viktökning på fem kilo "tar" 0,2 sekunder. Vid lägre vikt än c:a 70 kilo blir det svårare att få grepp och tiden jämnas ut, eller blir t.o.m. sämre. Det varierar med greppet man kan uppnå och därmed vid olika tidpunkter.
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Jag kom trea i B-finalen förra året. Typ första gången jag kör gokart lite på allvar. Kan kanske ha berott på min vikt då. Jag verkar ju vara optimerad för gokart.
Joel: Ja det är på Torsvik. Var åtminstone där förra året. Riktigt rolig träff. Missa inte!
Alexander Widell
BMW 135i -12
BMW 325i -88
BMW 325iX -86
Opel Kadett Coupé -75
Honda XR500R -82
Ja det kan tänkas. Lägg en 10kg vikt i en ryggsäck och ta med. Se till att inte krocka bara. Fast väger du för lite tror jag inte det påverkar speciellt mycket.
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Vid lägre vikt än c:a 70 kilo blir det svårare att få grepp och tiden jämnas ut, eller blir t.o.m. sämre. Det varierar med greppet man kan uppnå och därmed vid olika tidpunkter.
Den här texten gillade jag dock!
Jag tynger ner ekipaget med hela 63kg
Så då borde jag ju kvala in på den sidan då det börjar gå långsammare
Jag har hört rykten om att dom har skaffat nya snabbare cartar nu med och det tjänar jag inte på....