Sida 1 av 2
Postat: 06 nov 2001 13:00
av Zeb
Är det nåt jag vill ha?

Postat: 06 nov 2001 13:05
av Samuel S
JA!!
Snacka om prisvärd bil!
Postat: 06 nov 2001 17:20
av Maccan
Skitbil...tyska bilar....usch...

Postat: 06 nov 2001 17:24
av Zeb
Samuel, du får gärna utveckla

Postat: 06 nov 2001 19:11
av miniemil
Mackan, akta tungan!
Postat: 06 nov 2001 21:44
av Daniel Båge
Grrr!
Postat: 06 nov 2001 21:48
av Henke
porta maccan från forumet... =)
Postat: 07 nov 2001 09:31
av Mae
Ähum!!
Postat: 07 nov 2001 10:55
av Gäst
I like bmw drivers they taste like chicken..
Sånt klistermärke hade jag på mercan innan men jag har tagit bort det nu

Postat: 07 nov 2001 11:21
av Samuel S
Köper du en M535 så får du en bra bil i hyffast skick för en 20-25'
Rolig bil att köra som inte är allt för vanlig, det är ju en m-modell och lite entusiastbil.
E28-karossen är cool! Och 3.5l motorn är snabb!
Ett alternativ är ju E34:an som har blivit väldans billig. Men den är allt för vanlig och mer vuxen än en E28 (emm.. jag har en E34)
Alltså, köp E28.
Postat: 07 nov 2001 14:44
av Maccan
Ta det inte personligt...Jag menade ju inget illa....Äh....JO!
Postat: 07 nov 2001 15:16
av Gutta
Men Maccan140 så fort kan du la ändå inte ge dig! Så lände det finns Svenska bilar är det väl ingen vettig person som går och köper en tysk bil!! de har ju förlorat två världskrig å det säger inte lite!
Postat: 07 nov 2001 15:29
av Zeb
Samuel: vilken tur, 20 papp var den budgeten jag hade tänkt mig

Bara att sätta igång och leta då mao

Postat: 15 nov 2001 19:37
av Diesel Oscar
Jag har ju en E-28 stående jag med, kom jag på nu.
Diesel då förstås 524td.
Modellen är ju kalas. Behändig och lagom stor. Snygg dessutom (klassisk BMW "hajnos") Med en 3,5l maskin i kan man nog åka hur fort som helst, nästan. Har provkört en 258i som gick illa en gång, men den gick som ett skollat troll när den väl ville. Köp en M535 om du hittar en bra. Kolla om bakaxelbussningarna (selentblocken), spindelleder och annat sånt är bytt. Vägegenskaperna blir MYCKET bättre om allt sånt är ok. Motorn håller om man inte missköter den. Ingen fånig kamrem finns att byta.
Fört övrigt så är det ju en modell som börjar att drunkna bland alla E34 som importerats från Deutschlandet.
524td är till salu för övrigt.
Postat: 15 nov 2001 19:39
av Diesel Oscar
528i ska det ju va förstås.

Postat: 17 nov 2001 12:10
av Zeb
Det blev en M535 -85, motorn känns hur stark som helst, nästan

. Skicket är hyggligt

19000 mil, 2 ägare, samma ägare mellan 87 och till jag köpte den. Känns väldigt tight och fin i väguppförandet, särskilt med 220/55-däcken. Men här kan jag inte sitta och dega framför datorn, måste ut och åka igen

Tack Samuel
Postat: 27 nov 2001 15:37
av quattroM
Jag är lite sugen på en sån 525 TDS, hur är reservdelspriserna på en sån? Vad ligger skatten på förresten, är la ganska tung. Min uppfattning är att dom är välutrustade redan från 518.
Postat: 27 nov 2001 15:48
av Samuel S
Hej, en sån har ju jag ju!
Kolla:
http://www.attitudemotorclub.com/bilar/samuel-tds.html
Reservdelspriserna på något äldre BMW är inte alls dyrt original! På gränsen till billigt jämfört med priratdelar. Det är inte nåt man ska avskräckas av.
Jag betalar 6700 i skatt per år.
Min kanske kan va tillsalu nångång...
Postat: 27 nov 2001 15:50
av Samuel S
Fast nu kom jag på.. du skrev "en sån 525tds" menar du E28:an då eller?
Den heter isåfall 524td och har lite mindre effekt, men det är ingen dum bil.
"Diesel Oscar" har en, den vill han kanske bli av med. Annars blir den banrejser.... eller hur det nu var.
Postat: 27 nov 2001 22:28
av petnoga
Jag har ju en E-28 stående jag med, kom jag på nu.
Diesel då förstås 524td.
Modellen är ju kalas. Behändig och lagom stor. Snygg dessutom (klassisk BMW "hajnos")
524td är till salu för övrigt.
Vad ska du ha för den då?
Petrus@crossnet.se