Iaf så har han vart och bromsat i Sundsvall hos Motornord idag. De första siffrorna som är officiella är:
544 hk på hjulen och 618hk i motorn. Detta på 1,9bars laddtryck, lambda 0,85 och 1,0bars mottryck. Sen började de misstända.
Skulle knackas ihop stift och även prova byta tändspolar.
Motorn då:
Standard 2 liters M10 block med org 2 liters vev, org M10 stakar och smidda Mahle kolvar (VW Bubbla kolvar). 90,5mm i borr.
316 graders Dr Skräck kam, portat i vansinne. 80mm Spjäll från BMW 540. Holset HX55 turbo. Motorstyrningen är VEMS och spridarna tror jag mäter 1600cc/min@3bar
Rätt fränt med en så arg 8 ventils maskin.
De finns även andra arga 02or här i stan. M10an verkar helt galet svår o ta död på. En annan kille va o åkte på strippen. Snöt på bra efter 100m tyckte han. På 3e växeln. Kom tillbaka till depån, kollade loggen från repan, jaa, Mapsensorn sa 3bar för en kort stund. Wastegate slangen hade hoppat. Samma kille gjorde säsongens första provkörning, hade ingen varvstopp o tyckte att de snöt på fint uppe på varv. Kollade loggen efteråt och såg att han varvat lite över 10000rpm. MED ORG VIPPOR!

Jaa, de va lite skvaller här ifrån iaf...

Trevlig helg!
