Rem till insprutningspumpen gick av A6 2,5 tdi

Frågor om teknik.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Håcke
Superpostare!

Rem till insprutningspumpen gick av A6 2,5 tdi

Inlägg av Håcke »

I förgĺr gick remmen till insprutningspumpen av, sĺ jag lyckades fĺ tag pĺ en pĺ mekonomen. Men att ställa in motorns lägen, det lyckades jag inte med.Hjälp mej!!
jag hittar ingen markerin pĺ kamdrevet under kĺpan, mĺste ju fĺ reda pĺ när första cylindern är i ett visst läge. Men man kan tydligenkolla pĺ svänghjulet pĺ markeringen,synd bara att det är tvĺ markeringar, ett litet jack och ett stort jack, hur vet man villket som ska synas mot gjutgodsmarkeringen.
markeringen pĺ pumpen var lättmen... om man nu skulle hitta rätt läge, skulle den dĺ smälla igĺng pĺ en gĺng?

Nĺgon som har rĺkat ut för detta, hjälp :(
Volvo V70 -98
Ski-doo 500 ss 05
½Polaris 400 sks -87
Håcke
Superpostare!

jaaaaa

Inlägg av Håcke »

Nu går den som en klocka igen!!
Jag fick tipps av en mann här i byn att ställa pumpen en kugg tidigare på remen, och sedan tog jag den på rullen men den startade inte ändå, men då tog jag av remmen snurade runt motorn tills att jag såg lilla jacket på svänghjulet och la sedan på remmen med samma inställning som tidigare och då flög den igång på en gång och nu är den ruskigt lättstartad!!
Volvo V70 -98
Ski-doo 500 ss 05
½Polaris 400 sks -87
Fibban
Ultrapostare!
Kontakt:

Re: jaaaaa

Inlägg av Fibban »

Kalas håkan! Men lägg dig nu inte och sov i Audin efter att du skruvat! Kommer du ihåg när vi halvsov i din pinkpanter (rosa volvo 240) en hel natt! Det va tider, byggde baslådor långt in på småtimmarna :D Det e så man saknar det!
Bild
* Kia Ceed SW crdi -09 * Nissan 200sx s14 -95 * Ford Transit Connect T230 -08 * Ski-doo X-RS 600 -07
Håcke
Superpostare!

Re: jaaaaa

Inlägg av Håcke »

Audi Filip skrev:Kalas håkan! Men lägg dig nu inte och sov i Audin efter att du skruvat! Kommer du ihåg när vi halvsov i din pinkpanter (rosa volvo 240) en hel natt! Det va tider, byggde baslådor långt in på småtimmarna :D Det e så man saknar det!

Ja du filip, visst saknar man det, men det är väll inget som är omögligt att göra igen. Vad jag vet så har väll du ingen diskant i bagaget :wink:
kom ner så ska vi bygga lite

pussar på dej

VILL HA A8, A8 ,A8aaaaaaaaaaaa jag vill ,jag vill :drive:
Volvo V70 -98
Ski-doo 500 ss 05
½Polaris 400 sks -87
Skriv svar