Vad är skillnaden mellan coilovers och sänkningsats? kan man få coilovers ställbara i både höjdled och hårdhet? Kan man ha kvar orginal dämpare med coilovers? Hur är dom uppbyggda?
Om dom är ställbara och man ändrar på dom måste man inte göra hjulinställningar då?
Coilovers?
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Coilovers?
Robert Gustafsson
Kolla på www.leda.com så ser du hur de ser ut. Oftast går det att justera både dämpning och fjäderspänning.
Hur det blir med hjulvinklarna kan nog variera lite beroende på vad man har för hjulupphängning.
Hur det blir med hjulvinklarna kan nog variera lite beroende på vad man har för hjulupphängning.
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
-
- Legend!
- Kontakt:
Om det är billigt. dvs. under 10k så är det garanterat enbart justerbart i höjdled. Det du vinner är just att du kan justera höjden, möjligtvis är fjädrarna och dämparna som följer med lite hårdare än det du har nu.BOB skrev:Kan få tag i coilovers till min crx billigt. Vinner jag något på att ha sådana mot min sänkningsats?
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
De har visst ändrat hemsidan lite. Till det sämre.Karlsson skrev:Kolla på www.leda.com så ser du hur de ser ut.
Men vad jag har förstått så har Ledas "universal" coil-overs åtminstone justerbar rebound och fjäderförspänning (eller ride-height). Enligt Tappis bilriktning så kostar de runt 2000 kr st, så jag ska nog köpa såna till Rekorden. Kan ju knappast bli sämre än innan...
Anders Karlsson