Några tankar:
b20 och b21/23/230 är väl inte överdrivet lika även om den stora skillnaden ligger i toppen (x-flow, överliggande kam, etc.) men det är kanske möjligt att veven passar rakt över, fast jag är tveksam. Dock så finns det ju motorer ur bägge familjerna i drivor så det är ju bara att reta en bilskrotare så han slänger några motorer efter dig, skruva ner och testa

Skillnaden med andra vevstakar av samma längd rent effektmässigt är ju noll men om veven mot förmodan skulle passa och har större radie så ökar du ju volymen på motorn och det skulle ju kunna ge effekt om du följer upp med topp och förgasare och sånt så du kan förse motorn med tillräckligt med luft och soppa.
så ventilfjäderfrågan... om jag förstår dig rätt så tänkte du dig att den lilla effektskillnaden mellan b18 och b20 skulle bland annat bestå i att b18 skulle ha klenare ventilfjädrar? Om jag kommer ihåg rätt så är det 68 hk i b18 och 82 i b20, eller ca 38 hk/liter i b18 och ca 41 hk/liter i b20, hiskeliga liter-effekter

alltså är b20 lite mer trimmad än b18, skillnaderna består bl.a. av en annan förgasare och dubbla portar ut från avgasgrenröret. Ventilfjädrarna är såvitt jag vet samma på bägge motorerna då hårdheten på ventilfjädrarna inte har med effekten på motorn att göra utan hur mycket man ska varva.