har funderat länge på att köpa en 940 turbo men ej hittat någon jag vill ha, så nu tänker jag gå på och trimma men utan kunskap kommer man ju inte långt! vill hellst inte byta kolvar o stakar utan vi håller oss över blocket och konsentrerar oss på toppen
är det någon som har några bra tipps på lätt fångade hk
Byt turbo till ett td04 16t, höjj laddtrycket, annan programmvara, och så kan du ju modda Går helt ok med "bara" 16t, höjjt ladd och annat chip 3" avgas från turbo..
Lycka till!
Daniel_940 skrev:har funderat länge på att köpa en 940 turbo men ej hittat någon jag vill ha, så nu tänker jag gå på och trimma men utan kunskap kommer man ju inte långt! vill hellst inte byta kolvar o stakar utan vi håller oss över blocket och konsentrerar oss på toppen
är det någon som har några bra tipps på lätt fångade hk
hör gärna av dig 0702781221
MVH Daniel
OBS!!! MOTORN ÄR EN B230FB = TURBO LÖS SÅ DET BLIR INTE LÄTT ATT BYTA TURBO OCH ÖKA LADD TRYCK TYVÄR.
Daniel_940 skrev:är det någon som har några bra tips på lättfångade hk
Det finns inga lättfångade hk tyvärr.
Spara du dina pengar och leta reda på en fin 940 turbo istället om du vill ha en sån.
Men det kanske inte är så kul om man VILL trimma sin bil. Gör då som Karlsson säger. Men glöm det här med chipstrimmning på en sugmotor om du inte bara vill höja varvstoppet (vilket man kanske vill! (8500 på gammelM3an ) )
Billigaste trimmningen är en av de bästa! Släng ut allt som väger! Gratis och gör STOR skillnad! Men är det en bruksbil så är det inte så poppis bland passagerare...