Du kan ladda flera dagar , bara bra om det blir genomladdat, ta ett 75 Ah batteri så ska man väl ladda det helst lika många timmar = 75!?
De flesta laddare är anpassade att ladda tills det är nog, men jag kan anta att det finns en viss risk att ha det på laddning i en vecka kanske .
/MP Peter
Skulle nog vilja påstå att det beror helt på vilken laddare du har eller hur den är inställd.
Finns laddare som har boost / start funktion och då ska dom inte stå förlänge för dom kokar tort.
Sen råder der väl delade meningar om man ska lyfta lock eller ej men jag tror nog att tilverkarna har gjort locken så att dom ventilerar tillräckligt vid normalladdning och därför bör sitta på för att minska avdunstningen.
Tänk vad man kan tolka saker olika. Jag tolkar Anders inlägg som att det är ett biltema-batteri = inte ett dyrt batteri => det gör inte så mycket om det går sönder.
Zeb skrev:Tänk vad man kan tolka saker olika. Jag tolkar Anders inlägg som att det är ett biltema-batteri = inte ett dyrt batteri => det gör inte så mycket om det går sönder.
sant...