
I valet och kvalet... (Obs! Opelnördvarning!)
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
William, det du söker finns under "DOHC" fliken, kolla på "komplettmotoren" en bit ner. STW-motor tror jag den heter.William Ekström skrev:Henke skrev:http://www.risse-motorsport.de/index.shtml
Klicka på
"Shop" -> "motor tunning" -> "24V 4-Zyl" -> "komplettmotoren"
Sen tror jag du hittat rätt.
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Nja, jag är lite för konservativ. Jag tvivlar inte ett dugg på potentialen hos 13B-motorerna, din bil går ju grymt bra.gzon skrev:Karlsson. Varför inte ett sånt här litet charmtroll?
(wankelporrbild)

Märkesstolthet kanske man kan kalla det, eller tjurskallighet...

Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
-
- Postare
- Inlägg: 5
- Blev medlem: 23 nov 2004 23:37
Ja där fanns den ju!Karlsson skrev:William, det du söker finns under "DOHC" fliken, kolla på "komplettmotoren" en bit ner. STW-motor tror jag den heter.William Ekström skrev:Henke skrev:http://www.risse-motorsport.de/index.shtml
Klicka på
"Shop" -> "motor tunning" -> "24V 4-Zyl" -> "komplettmotoren"
Sen tror jag du hittat rätt.
Undras hur jobbigt det är..
Det känns som om mesta krånglet blir att ändra kamaxlarnas placering.
Man får väl fräsa upp nya hål för packboxarna skulle jag tro.
För egen del lutar det nu mer och mer åt kapad 24 V topp och CIH-block, men det blir inte förrän tidigast 2006 isåfall...
Man får väl fräsa upp nya hål för packboxarna skulle jag tro.
För egen del lutar det nu mer och mer åt kapad 24 V topp och CIH-block, men det blir inte förrän tidigast 2006 isåfall...
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Tanken är nog egentligen att insuget skall sitta framåt i en framhjulsdriven STCC-liknande bil och då blir det lättare att leda kalluft dit. Naturligtvis är det inga originalinsug eller grenrör på de motorerna utan lite mer flödesvänliga prylar.gzon skrev:Det måste väl vara enklare att bygga nytt insug/grenrör istället för att vända toppen? Originalinsuget från calibran är väl inget vidare ändå och Grenröret/turbon är ju ändå bara att skrota.
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Turboversionen C20LET och sugversionen C20XE har likadana block och toppar. Därför kan man göra denna "operation" på båda motorerna.
Men för min del blir det CIH-motor i framtiden också, det är ju mer utmaning!
Men för min del blir det CIH-motor i framtiden också, det är ju mer utmaning!
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare