Jag ska göra några beställningar från Japan och USA inom dom kommande månaderna. Målet är att få en trevliga gatbil som det ska driftas med och sedan ska jag försöka på den halvsnabb på flera olika plan.
Vad som ska göras med motorn vet jag på ett ungefär, men mycket kommer man nog hinna ändra sig om osv. Av egen erfarenhet vet jag att det är lätt att hamna på en hårfin gräns mellan urspårning och... Ja något annat!

Delar som ska inhandlas här närmast är:
-Smidda Arias kolvar (0,5mm ÖD 8:5 komp.)
-Smidda Eagle H beam stakar
-Clevite 77 lager
-ARP bultar till topp och bottendel
-Ståltoppackning
-Vassare kammar med högre lyft (Inte exakt bestämt vilka än)
-Hårdare ventilfjädrar för det ökade lyftet
-Justerbara kamdrev
-Rocker arm stoppers
-50mm tjock alu vattenkylare
-Apexi avc-r eletronisk laddstyrning (Saknar boost control i mitt apexi styrsystem)
Sedan ska jag eventuellt försöka att bygga ett nytt insug i alu med trattar, eventuellt ska mina hyndrauliska lyftare byggas om till mekaniska. Toppen ska få någon portning/mirafräsning, Turbon ska förmodligen bytas ut till en liknande turbo med 360graders lager som trivs bättre på det laddtryck jag kommer ligga på, nuvarande wastegaten ska bytas till 50mm modell, nuvarande oljekylare ska bytas ut till något större, nuvarnade spjällhus ska bytas ut till något större, nuvarnde lmm måste kanske bytas till en något större modell också, kanske spridarna också om jag har otur (läs tur). Bränsleledningarna måste nog bytas till grövre och jag ska nog köpa en till bränslepump eller en värre pump(255l/h klarar nuvarnade).Osv osv...
Utvändigt kommer nog bilen hållas ganska orginal, ska köpa några nya 18"are och det är nog allt.
Övrigt blir det lite små modiferingar i bakvagnen med bland annat justerbara stag för camber. Jag hoppas även att mina justerbara gasdämpare droppar in snart åxå.. (Har ju bara väntat 5mån). Lite bättre skivor och belägg ska väl åxå köpas..
Do it, do it...Do it now!