Vad bygger du i Vinter?

Frågor om teknik.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

BOB
Gör inte annat än skriver...
Kontakt:

Inlägg av BOB »

BOB skrev:planer har man får se hur mycket som blir av

det som ska bli av på crxen är att det ska komma ett coilover kit till den har kikat på hr coilovers med bilstein dämpare, så dom ska det nog bli.
sen ska kammrem bytas och en översyn när det gäller rost och bromsar

sen om man har ork så kanske jag ska byta bussningar i fram och bakvagn men det får jag se om det blir av. och kanske R däck istället för slicksen.

vinter civicen ska få en ljusbox så den är stylad :D
blev ändrade planer för ett tag sen... den svarta crx vtecen är såld för att en annan crx vtec är inhandlad.

På den nya crxen så kommer jag ha mina gamla skivor och belägg från den gamla crxen som är cyro behandlade skivor och carbotech belägg som funkade bra förra sommaren. har även 2 röda momo glasfiberstolar och 4 punktsbälten som ska i. all inredning bak är urriven, och här i veckan så beställde jag en halvbur som ska in. kommer att snickra ihop ett 2" avgsystem med ett japsblås bak och modda luftboxen lite med ett sportinsatsfilter i. Har bytt stötdämpare och fjädrar till ett tokico chassie kit. Har monterat en shortshifter, en mugen växelspaksknopp och sportratt. kommer att köra på mina 15" lenso vpd med yokohama a539 däck på och ibland på mina slicks när det tillåts Själva bilen är inte i kosmetiskt toppskick så den ska väl få en ny lack(antagligen garage lack).
. har även lackat om vissa inrednings detaljer då någon tidigare ägare tyckte att guld passade till rött. Har också en varvrräknare med shiftlight som ska på. Har spacklat igen där utblåset går ut orginal på bakspoilern och håller på att spackla lite på en frontspoiler. har även svetsat igen hål för den gamla(fula) vingen och antennen. Ska även byta drivaxlar.

Så får vi hoppas att man kan ha kul i denna bilen med :D
så här såg bilen ut när jag köpte den
Bild
Robert Gustafsson
BeeMeR
Megapostare!
Kontakt:

Inlägg av BeeMeR »

Ojojoj... De va längesedna ja skrev nått här nu..

Nu e iaf lager, ringar, packningar å den skiten inhandlad så nu ska botten
ihop... Fick mej ju en diesel vev från skroten så de blir 2.7l...

Så botten är klar oringad å planad bara å fylla det me grejjen nu då..:D
Kolvar är svarvade å urtagna för högre ventil lyft...

Toppen har det börjat filas i me å svänghjulet ska lättas i helgen....

Diffen är upppspänd med ca 5mm bricka...

///zemrén
BMW 316 -76 (327 tic)
RallySallad.tk
OverLoaded Racing

BeMyWife (O=00=O)
Skriv svar