Dieselboxen
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Megapostare!
- Kontakt:
Dieselboxen
Har monterat dieselboxen som jag beställt från BSR nu. Oj vilken skillnad det blev i ax. Nä, enda skillnaden var att temperaturgivaren har slutat fungera. Börjar misströsta och så känns inte BSR längre som ett seriöst företag. Skicka med en installationsanvisning som hjälper ungefär lika mycket som om dom skickat med en pocketbok av Henning Mankell. Någon som har stoppat i en sån där box på nån diesel? Ska ju vara enkla att montera är ju vad jag har hört. Nä, man får väl ringa till dom o undra.

Kona Kahuna -03
Folkvagn Golf TDI -99

Yamaha V-Max 500 -98
Honda CBR 1100 Super Blackbird -97

Kona Kahuna -03
-
- Megapostare!
...
Kan tyvärr inte rekomendera KCR's boxar heller.. En kompis hade en i sin A4 1,9tdi... Boxen pajjade deras LMM samt att bilen bara stängde av sig lite då och då.
Jag har hört att det bästa ska vara att chippa dieslarna, men här sitter jag och snackar Diesel! Och tyskt.. Nä, huvva..
Jag är inget att lita på:hey:
Jag har hört att det bästa ska vara att chippa dieslarna, men här sitter jag och snackar Diesel! Och tyskt.. Nä, huvva..

-
- Megapostare!
- Kontakt:
Skillnaden mellan BSR och KCR verkar vara att KCR:s behöver man ingen extra tryckslang till. Den känner av trycket på elektronisk väg. (använder troligtvis trycksensorn som motorn har redan) Varför BSR inte har det kan man ju bara spekulera i men intreycket av boxen var enligt mig garagetillverkning. Visst hade man väl kunnat montera dit tryckslangen på något sätt men jag var inte beredd att riva halva bilen för den saken eller köpa till detaljer för att fixa ny anslutning till röret. Det är inte det att jag inte kan skruva men ju mer skruva man gör desto mer strul uppstår. 1 fixat fel skapar oftast 3-4 nya fel. Iallafall på en ny bil. Så less is more är min melodi. 

Kona Kahuna -03
Folkvagn Golf TDI -99

Yamaha V-Max 500 -98

Kona Kahuna -03
Re: ...
Jag tycker du skll skaffa dig en tysk disel eller om du hellre vill en tysk bensinareWokpanna skrev:Kan tyvärr inte rekomendera KCR's boxar heller.. En kompis hade en i sin A4 1,9tdi... Boxen pajjade deras LMM samt att bilen bara stängde av sig lite då och då.
Jag har hört att det bästa ska vara att chippa dieslarna, men här sitter jag och snackar Diesel! Och tyskt.. Nä, huvva..Jag är inget att lita på:hey:

Kia Ceed 1.6 CRDI 2008
Skoda Fabia 1.2 2006
Skoda Pickup 1.9D 1998
VW 1200 LIM 113 1965
Polaris 700 SKS Cross Country 2003
Ockelbo 600
Örnvik 415 Johnsson 6hk
Mathias (Eastbay)
Skoda Fabia 1.2 2006
Skoda Pickup 1.9D 1998
VW 1200 LIM 113 1965
Ockelbo 600
Örnvik 415 Johnsson 6hk
Mathias (Eastbay)
-
- Megapostare!
- Kontakt:
Nä, det låter ju inge bra. Strul med LMM har man haft tillräckligt i sina dar. Dock inte i denna bil. Ja, kanske lika bra att hålla sig så original man bara kan och istället köpa något trimobjekt som är en bra utgångspunkt. Skulle va kul med lite hederlig teknik som i en duett, pv, amazon eller 140. Är ju även mycket värt att väga över lite från den oförklarliga Saab 900-hysterin som finns här inne emellanåt.Wokpanna skrev:Kan tyvärr inte rekomendera KCR's boxar heller.. En kompis hade en i sin A4 1,9tdi... Boxen pajjade deras LMM samt att bilen bara stängde av sig lite då och då.
Jag har hört att det bästa ska vara att chippa dieslarna, men här sitter jag och snackar Diesel! Och tyskt.. Nä, huvva..Jag är inget att lita på:hey:

Kona Kahuna -03
Folkvagn Golf TDI -99

Yamaha V-Max 500 -98

Kona Kahuna -03
-
- Megapostare!
- Kontakt:
Nu har man blivit ytterliggare stärkt i mina funderingar att helt strunta i trim till dieseln. (var ju mest minskningen i bränsleförbrukningen man ändå var ute efter)
Har nu hört om 2 st BMW-diesel som har sprängt topparna efter monteringen av en KCR-box.

Har nu hört om 2 st BMW-diesel som har sprängt topparna efter monteringen av en KCR-box.

Kona Kahuna -03
Folkvagn Golf TDI -99

Yamaha V-Max 500 -98

Kona Kahuna -03
...
Sälj dieseln och köp en roligare bil och spräng toppen på den istället! Mer nöje!
-
- Megapostare!
- Kontakt:
Har varit inne på det. Men jag hade ju en roligare bil innan. Men den strulade ju bara. Det är lika som det där med mat. Är maten god kan man hoppa upp o sätta sig på att den är onyttig. M.a.o. är bilen rolig så kan man vara säker på att den håller dåligt. Håller bilen bra så betyder det att den tråkig. Det bästa är att ha 2 bilar (lr ännu fleraWokpanna skrev:Sälj dieseln och köp en roligare bil och spräng toppen på den istället! Mer nöje!

Kona Kahuna -03
Folkvagn Golf TDI -99

Yamaha V-Max 500 -98

Kona Kahuna -03
Det finns ett hus till salu granne med mig. Ute på landet och med garage. Fiske vatten bara 300 meter nedanför huset. Massor med bara snöskoterleder på vintern.......Redbeard skrev:Har varit inne på det. Men jag hade ju en roligare bil innan. Men den strulade ju bara. Det är lika som det där med mat. Är maten god kan man hoppa upp o sätta sig på att den är onyttig. M.a.o. är bilen rolig så kan man vara säker på att den håller dåligt. Håller bilen bra så betyder det att den tråkig. Det bästa är att ha 2 bilar (lr ännu fleraWokpanna skrev:Sälj dieseln och köp en roligare bil och spräng toppen på den istället! Mer nöje!). Men då måste man ha garage. Suck... Vill inte bo i en stad längre.

Men lite jobbigt att pendla till ditt jobb bara kan jag tänka

Kia Ceed 1.6 CRDI 2008
Skoda Fabia 1.2 2006
Skoda Pickup 1.9D 1998
VW 1200 LIM 113 1965
Ockelbo 600
Örnvik 415 Johnsson 6hk
Mathias (Eastbay)
Skoda Fabia 1.2 2006
Skoda Pickup 1.9D 1998
VW 1200 LIM 113 1965
Ockelbo 600
Örnvik 415 Johnsson 6hk
Mathias (Eastbay)
-
- Megapostare!
- Kontakt:
Jag ska fråga dom om vi kan förlägga produktionen i Härnösand eller möjligtvis Stigsjö istället. Om dom går med på det så ska jag köpa det huset. Fiskevatten... mhhh... härligt. O på såna brukar det ju bli is på vintern. O då dug dom ju att gasa på. Det gör dom förvisso utan is oxå.Eastbay skrev:Det finns ett hus till salu granne med mig. Ute på landet och med garage. Fiske vatten bara 300 meter nedanför huset. Massor med bara snöskoterleder på vintern.......Redbeard skrev:Har varit inne på det. Men jag hade ju en roligare bil innan. Men den strulade ju bara. Det är lika som det där med mat. Är maten god kan man hoppa upp o sätta sig på att den är onyttig. M.a.o. är bilen rolig så kan man vara säker på att den håller dåligt. Håller bilen bra så betyder det att den tråkig. Det bästa är att ha 2 bilar (lr ännu fleraWokpanna skrev:Sälj dieseln och köp en roligare bil och spräng toppen på den istället! Mer nöje!). Men då måste man ha garage. Suck... Vill inte bo i en stad längre.
![]()
Men lite jobbigt att pendla till ditt jobb bara kan jag tänka

Kona Kahuna -03
Folkvagn Golf TDI -99

Yamaha V-Max 500 -98

Kona Kahuna -03