Giks turbohandbok...

Frågor om teknik.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Pete71
Superpostare!
Kontakt:

Giks turbohandbok...

Inlägg av Pete71 »

Nån som har kikat i denna? Kommentarer? Funderar på om den är värt att införskaffa?
:confused: /MP Peter
Samuel Lindkvist
Legend!
Kontakt:

Re: Giks turbohandbok...

Inlägg av Samuel Lindkvist »

Pete71 skrev:Nån som har kikat i denna? Kommentarer? Funderar på om den är värt att införskaffa?
Jadu... dom svaren jag fått när jag har handlat där har inte stämt nåt vidare så då undrar man ju hur väl det stämmer i boken. men den är säkert bra. tyvärr så har ett väldigt konstigt kundbemötande så jag handlar inget av dom längre.
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Andreas K
Gör inte annat än skriver...

Re: Giks turbohandbok...

Inlägg av Andreas K »

Lotus Samuel skrev:
Pete71 skrev:Nån som har kikat i denna? Kommentarer? Funderar på om den är värt att införskaffa?
Jadu... dom svaren jag fått när jag har handlat där har inte stämt nåt vidare så då undrar man ju hur väl det stämmer i boken. men den är säkert bra. tyvärr så har ett väldigt konstigt kundbemötande så jag handlar inget av dom längre.

De är sorgligt som du säger Samuel att GIK inte sköter sig bättre. De är ju äldst på marknaden så de borde kunna vara mycket duktiga och värdefulla för marknaden. Ofta när man läser dålig kritik för något företag så brukar de endast vara på internet man "råkar" ut för detta. Men nu har jag ytterliggare två personer jag känner som bemöts dåligt hos dem.

Däremot den där boken har jag för mig är ganska intressan och spännande. Karlsson här på forumet har den och kan nog ge en bättre bild av den.

Sen finns det ett arbete som någon gjort i ämnet som finns på nätet som jag minns Lotus Samuel tipsade om för ett tag sedan, ska se fall jag hittar en länk till detta imorgon när jag är utvilad :D
/Andreas
Karlsson
Legend!

Inlägg av Karlsson »

Det stämmer att jag har en GIK-turbo katalog, men den är från -93 tror jag så den är lite inaktuell. Många tillbehör som inte finns kvar i sortimentet längre. Men alla formler och sånt är ju gångbart nu också, likadant med alla grundregler för en turboinstallation.
Det bemötande jag har fått när jag har ringt och frågat nåt har väl varit ok, men man märker ju att de hellre vill sälja nya, dyra grejer än att hålla på med gammalt skit från 80-talet som jag gör...
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Pete71
Superpostare!
Kontakt:

Inlägg av Pete71 »

Sorgligt att Gik skulle tappa "gnistan" sådär för oss småpulare, jag menar det blir ju sällan flera kunder på det sättet. Skall ändå kolla in deras bok för lite teori i alla fall..
Tack för alla åsikter :thumbsup:
/MP Peter
Skriv svar