Sida 1 av 1
Tjenixen!! Söker trimm tips till volvo b230FB
Postat: 06 mar 2004 16:53
av Daniel_940
har funderat länge på att köpa en 940 turbo men ej hittat någon jag vill ha, så nu tänker jag gå på och trimma men utan kunskap kommer man ju inte långt! vill hellst inte byta kolvar o stakar utan vi håller oss över blocket och konsentrerar oss på toppen
är det någon som har några bra tipps på lätt fångade hk
hör gärna av dig 0702781221
MVH Daniel
Re: Tjenixen!! Söker trimm tips till volvo b230FB
Postat: 06 mar 2004 17:52
av Fibban
Byt turbo till ett td04 16t, höjj laddtrycket, annan programmvara, och så kan du ju modda Går helt ok med "bara" 16t, höjjt ladd och annat chip 3" avgas från turbo..
Lycka till!
Re: Tjenixen!! Söker trimm tips till volvo b230FB
Postat: 06 mar 2004 19:26
av Daniel_940
Daniel_940 skrev:har funderat länge på att köpa en 940 turbo men ej hittat någon jag vill ha, så nu tänker jag gå på och trimma men utan kunskap kommer man ju inte långt! vill hellst inte byta kolvar o stakar utan vi håller oss över blocket och konsentrerar oss på toppen
är det någon som har några bra tipps på lätt fångade hk
hör gärna av dig 0702781221
MVH Daniel
OBS!!! MOTORN ÄR EN B230FB = TURBO LÖS SÅ DET BLIR INTE LÄTT ATT BYTA TURBO OCH ÖKA LADD TRYCK TYVÄR.
Postat: 07 mar 2004 08:31
av Karlsson
Plana av toppen lite, porta lite lätt i kanalerna och sätt i en vassare kam.
Borde ge ett par hästar extra iaf.
Re: Tjenixen!! Söker trimm tips till volvo b230FB
Postat: 07 mar 2004 12:30
av Daniel Båge
Daniel_940 skrev:är det någon som har några bra tips på lättfångade hk
Det finns inga lättfångade hk tyvärr.
Spara du dina pengar och leta reda på en fin 940 turbo istället om du vill ha en sån.
Men det kanske inte är så kul om man VILL trimma sin bil. Gör då som Karlsson säger. Men glöm det här med chipstrimmning på en sugmotor om du inte bara vill höja varvstoppet (vilket man kanske vill! (8500 på gammelM3an

) )
Billigaste trimmningen är en av de bästa! Släng ut allt som väger! Gratis och gör STOR skillnad! Men är det en bruksbil så är det inte så poppis bland passagerare...

Postat: 07 mar 2004 18:11
av Hjerpe
Karlsson skrev:Plana av toppen lite, porta lite lätt i kanalerna och sätt i en vassare kam.
Borde ge ett par hästar extra iaf.
gör som Karlsson säger plus att du slipar bort överflödig bit av ventilstyrningen på avgassidan, och skaffa ett justerbart kamdrev.
Om du ska ge dig på att "porta" toppen, så akta golvet (nära till vattenkanal).
Postat: 08 mar 2004 16:17
av Martin Fåglefelt
Extraktorrör.