Köpte nyligen en 518-86. 24000mil. Gick kanon... Men efter två veckors pendlande till jobbet började motorn gå ruskigt ojämnt på tomgång(gick upp i varv för att sedan nästan dö, om och om igen) då motorn blivit varm.
Nu har det blivit värre.
Nu startar den fint då motorn är kall men efter några minuters körning svarar den dåligt på gas och går hemskt ojämt och ryker svart.
-Jag har kollat upp tändningen och den funkar.
Jag tror att det kan bero på något fel på en vakumslang eller dyl men har inte listat ut hur det hela hänger ihop.
Vore mycket tacksam för hjälp!!
//martin
Motorproblem, BMW 518-86. Tips?
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Deluxpostare!
- Inlägg: 483
- Blev medlem: 24 okt 2001 01:00
- Ort: Råslätt, Jönköping
Motorproblem, BMW 518-86. Tips?
[martin tornell] styrelseledamot
-
- Megapostare!
- Inlägg: 260
- Blev medlem: 17 mar 2003 13:31
- Ort: Jönköping (Östersund)
- Kontakt:
-
- Styrelseledamot
- Inlägg: 2441
- Blev medlem: 11 dec 2002 23:34
- Ort: Habo
Re: Motorproblem, BMW 518-86. Tips?
Antar de finns nån typ av kallstartsventil på den där? Kan den ha hängt sig?
________________________
David Vindlycke
Yamaha wr 400f
Bmw 318 E46 -03
David Vindlycke
Yamaha wr 400f
Bmw 318 E46 -03
-
- Gör inte annat än skriver...
- Inlägg: 2787
- Blev medlem: 30 jan 2002 01:00
- Ort: Råslätt, Jkpg
Re: Motorproblem, BMW 518-86. Tips?
Skulle också tro det är något sånt, det påminner om samma fel som en kompis hade på sin bil...Ivarsch skrev:Antar de finns nån typ av kallstartsventil på den där? Kan den ha hängt sig?
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
tel. 0725-423500
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
tel. 0725-423500
Intar en plats i kören och ropar kallstartventil jag också.
Ryker det svart brukar det tyda på att det går lite fett. En annan möjlig felorsak är att nån tempgivare antingen har gett upp (kanske inte så troligt) eller har drabbats av ett kabelbrott eller ärg eller bara att kontakten helt enkelt har hoppat av vilket som regel gör att bilen tror att det är ungefär hur kallt som helst ute och matar på soppa därefter vilket funkar bra när bilen är kall, men mindre bra när temperaturen börjar stiga.
Ryker det svart brukar det tyda på att det går lite fett. En annan möjlig felorsak är att nån tempgivare antingen har gett upp (kanske inte så troligt) eller har drabbats av ett kabelbrott eller ärg eller bara att kontakten helt enkelt har hoppat av vilket som regel gör att bilen tror att det är ungefär hur kallt som helst ute och matar på soppa därefter vilket funkar bra när bilen är kall, men mindre bra när temperaturen börjar stiga.
Zeb Arvidsson