MS o nån bra tändning!

Frågor om teknik.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Nicke Nyman
Gör inte annat än skriver...
Kontakt:

MS o nån bra tändning!

Inlägg av Nicke Nyman »

Vad har ni för tips, suktar ju efter 300hk i min bmw o jag tror inte att org sprut o tändning pallar med de, så, kom med lite tips o så, MS är ju ett kännt sprut som funkar och är enkelt att jobba med, o framför allt billigt, jag är HELT kass på elektronik så hjälp är inte fel. Tändningen då? Mega Spark? Tomtek? EDIS? Vad ska man sikta på?? HJÄLP!!! :confused:

Ajöken!
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Karlsson
Legend!

Inlägg av Karlsson »

Jag ska ju köra med MS och EDIS i Rekorden. Det finns massor att läsa på www.ms-nordic.tk ,kolla deras forum. Det de inte vet om MS där är inte värt att veta...
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Nicke Nyman
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

Karlsson skrev:Jag ska ju köra med MS och EDIS i Rekorden. Det finns massor att läsa på www.ms-nordic.tk ,kolla deras forum. Det de inte vet om MS där är inte värt att veta...
Ja har suttit o läst ikväll o försökt förstå mig på de hela, men ja blir mer o mer avskräckt, o de finns ingen i närheten heller som kan mappa eländet åt mig.. =( DVS, ja tror ja skiter i de... Försöker få till de på nå annat vis.. O löda är ja KASS på... Så, de får va, tills man blitt begåvad..

Ajöken! 8)
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Karlsson
Legend!

Inlägg av Karlsson »

Han som heter the real pinto på forumet är väl från Umeå tror jag. Ta kontakt med honom.
Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Nicke Nyman
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

Karlsson skrev:Han som heter the real pinto på forumet är väl från Umeå tror jag. Ta kontakt med honom.
Får ta o göra de... Men, som de ser ut nu blir de L-jet me extrasprut... Men, de kommer ju fler bilar att bygga på! Tack ändå! 8)
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
NZORIKKO
Postar så det viner...

Inlägg av NZORIKKO »

Jag kan ordna en kille som löder ihop ett MS på fem röda och för en mycket rimlig peng dessutom.
Rikard
Nicke Nyman
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

NZORIKKO skrev:Jag kan ordna en kille som löder ihop ett MS på fem röda och för en mycket rimlig peng dessutom.
Sen då?? Bilen ska mappas, han får GÄRNA fixa de om han fixar fram ALLT som behövs runt omkring oxå...

Ajöken! 8)
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
NZORIKKO
Postar så det viner...

Inlägg av NZORIKKO »

Sätt fart med resten så kan jag hjälpa dig att beställa grejer till MS.
Senast redigerad av 1 NZORIKKO, redigerad totalt 29 gånger.
Rikard
NZORIKKO
Postar så det viner...

Inlägg av NZORIKKO »

Vad har du för tidsplan på projektet? Om du ger mig 2500 kr i handen nu så kommer jag att ha ett MS färdiglött och klart innan du hinnar bygga ihop resten av motorn. :nono:
Sen kan jag och Benny som är en av de första och största MS-ivrarna hjälpa dig och mappa. :tongue:
Rikard
Nicke Nyman
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

NZORIKKO skrev:Vad har du för tidsplan på projektet? Om du ger mig 2500 kr i handen nu så kommer jag att ha ett MS färdiglött och klart innan du hinnar bygga ihop resten av motorn. :nono:
Sen kan jag och Benny som är en av de första och största MS-ivrarna hjälpa dig och mappa. :tongue:
De är ju så många grejjor, givare hit o dit, ja är kass på allt som har me el o givare o göra... Såå, hmm, vet som inte hur de blir!

Ajöken! 8)
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Skriv svar