Skall snart börja bygga grenrör till min M535:a
Motorn är en M30b34 och den sitter i en e28:a
Grenröret är för turbo bygge. Jag kommer med att köra med puls splitt grenrör och separat WG
Hur blir det? Visst bör man ha en WG för vardera sida i collektorn? Ser flera som kör med en WG trots att de har puls splitt. Men hur plaserar man då WG:n?
Ska pulssplitten delas upp som cyl 1,3,5 och 2,4,6?
Några goda tips inför bygget då detta är mitt första grenrörsbygge.
Såg en bild på ett grenrör som nån byggt, dock till m20 motorn. Där var de en WG trots att de va Pulse Split. Hade väl gjort så att de tryckte på samma WG eller nåt. Ska snida ihop ett grenrör ja oxå hade ja tänkt!
Ajöken!
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Borde det inte bli varannan cylinder i tändföljd? Tändföljden är (fritt från njuren..) 1-5-3-6-2-4 alltså 1,2,3 i ena inloppet och 4,5,6 i andra, i så fall.