Sida 1 av 1

Grenrörsbygge

Postat: 12 okt 2004 12:43
av Fibban
Skall snart börja bygga grenrör till min M535:a
Motorn är en M30b34 och den sitter i en e28:a

Grenröret är för turbo bygge. Jag kommer med att köra med puls splitt grenrör och separat WG
Hur blir det? Visst bör man ha en WG för vardera sida i collektorn? Ser flera som kör med en WG trots att de har puls splitt. Men hur plaserar man då WG:n?

Ska pulssplitten delas upp som cyl 1,3,5 och 2,4,6?

Några goda tips inför bygget då detta är mitt första grenrörsbygge.

Postat: 12 okt 2004 13:27
av Nicke Nyman
Såg en bild på ett grenrör som nån byggt, dock till m20 motorn. Där var de en WG trots att de va Pulse Split. Hade väl gjort så att de tryckte på samma WG eller nåt. Ska snida ihop ett grenrör ja oxå hade ja tänkt!

Ajöken! 8)

Postat: 12 okt 2004 15:17
av Zeb
Borde det inte bli varannan cylinder i tändföljd? Tändföljden är (fritt från njuren..) 1-5-3-6-2-4 alltså 1,2,3 i ena inloppet och 4,5,6 i andra, i så fall.

Postat: 12 okt 2004 18:57
av Andreas K
en wg funkar fint, 123 i ena och 456 i den andra är oxå korrekt så får man pulssplitat.

Postat: 12 okt 2004 20:34
av BeeMeR
Andreas K skrev:en wg funkar fint, 123 i ena och 456 i den andra är oxå korrekt så får man pulssplitat.
På vilken ska man koppla WGn då?
123 lr 456??

///zemrén

Postat: 12 okt 2004 23:32
av Fibban
BeeMeR skrev: På vilken ska man koppla WGn då?
123 lr 456??

///zemrén
Som jag lyckats få för mig nu så är det att dra ett rör från vardera som sedan går samman till samma rör å sedan WG:n


Någon som har bra koll på hur långt röret bör vara till WG:n?

Grenrörs rören har jag höra bör ska vara 50cm +-10cm, men att de är lika är det som är av största vikt! Rätta mig gärna om jag har fel.