Kolla om den här beskrivningen kan stämma, jag tar lite fritt från huvudet
från den tiden jag höll på med motorer..
(Antar att det är 240n i signaturen och en b21/b23)
Kammen: Remhjulet ska ha en markering, den ska om jag kommer ihåg
rätt stå rakt upp från motorn sett, fast motorn lutar ju så det blir snett
från ditt håll sett

Du kan dubbelkolla om det ser ut att stämma genom
att lossa ventilkåpan och se hur nockarna på kammen ligger.
Veven: Plastkåpan som sitter som skydd över kamremmen har
gradmarkeringar för tändningen nere vid remhjulet, bara att justera in så
du har markeringen på hjulet vid 0 grader. Om osäkerhet råder eller
plastkåpan saknas/har gått sönder (har hänt förr..) går det lika bra att
lossa stiftet på ettan och med hjälp av en trästicka eller dylikt känna efter
när kolven är och svänger vid övre dödpunkten.
Tändningsdrivningen: Här är jag osäker på om det finns någon markering,
men när motorn är nollad i övrigt så vill jag ha det till att fyran precis har
tänt och alltså borde rotorn peka mot fyrans tänd-anslutning i fördelarlocket.
Färdigt. Dock bör det väl bli svårt att få markeringarna exakt rätt iom att du
har planat toppen.