S14-expert sökes

Frågor om teknik.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Söderblom
Megapostare!

S14-expert sökes

Inlägg av Söderblom »

Efter att ha felsökt och bytt ut mer eller mindre alla komponenter i tändsystemet har jag tröttnat. Det är väl bara att inse att tummen sitter mitt i handen. Har haft problem med att bilen (320is) inte går som den ska sedan klubbens oktoberfest 2005. Bytte tändkablar, spole och rotor efter det och den gick bra vid besiktningen 2005/2006. Sedan dess har det strulat och motivationen har inte varit så hög.

Så frågan är vart eller till vem vänder jag mig för att få hjälp med en S14B20?? Med fördel i närheten av Värnamo. Får vända mig till Köhler i annat fall om han jobbar med standardmotorer.
/David Söderblom
Samuel Lindkvist
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Samuel Lindkvist »

Går säkert att hitta felet. Annars skippar man alla felsökningstimmar och går på ett nytt sprut direkt. Fördelarna är många. Modernare sprut, man kan plocka bort luftmängdmätaren, fördelaren. Sen kan man köra på etanol när man ändå håller på.

Hade jag inte haft så mycket att göra kunde jag hjälp dig. Men den närmsta tiden är det fullt.

Har du kollat givarna som sitter på sprängkåpan?
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Henke
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Henke »

Jag gjorde min skolpraktik på nya värnamo bilservice, det som ligger nedanför folkhögskolan. Dom har varit auktoriserad BMW-verkstad men tappade licens när BMW krävde att dom skulle börja sälja bilar också.
Hasse som jobbar där har en grå M3 E30 i toppskick. Han är duktig mekaniker och jag skulle kunna tänka mig att han tar väl hand om den.
KTM Adventure -00 -- Grusbusare
Opel Omega -00 -- Bruksbil
Söderblom
Megapostare!

Inlägg av Söderblom »

Tack för tipsen!!

Det går tyvärr inte snabbare att få igång bilen när man bor 20mil ifrån den och bara är hemma varannan eller var tredje helg. :(
/David Söderblom
RFC Roger
Dunderpostare!
Kontakt:

Inlägg av RFC Roger »

Har tyvärr inget att bidra med. Men lycka till, 320is är en härlig "sleeper" väl värd att tas om hand. Jag var ju och kikade på "din" innan du köpte den framför näsan på mig... säg till om den ska säljas.
:wink:
Team RFC P1800 Streetdragstercruisergatbilsräserkonbanträff-bil
:jaaaa: Chevrolet V8 thunder!
Sturesson
Medlemsansvarig

Inlägg av Sturesson »

Säger som Henke.
Prata med Värnamo Bilservice. Paul och Hans där är riktigt duktiga på motorer.

Har hört något rykte om att lokale BMW-handlaren Levin lämnar sina bilar där när det börjar bli svårt. Men inget jag vet med säkerhet!
Skriv svar