Efter att ha felsökt och bytt ut mer eller mindre alla komponenter i tändsystemet har jag tröttnat. Det är väl bara att inse att tummen sitter mitt i handen. Har haft problem med att bilen (320is) inte går som den ska sedan klubbens oktoberfest 2005. Bytte tändkablar, spole och rotor efter det och den gick bra vid besiktningen 2005/2006. Sedan dess har det strulat och motivationen har inte varit så hög.
Så frågan är vart eller till vem vänder jag mig för att få hjälp med en S14B20?? Med fördel i närheten av Värnamo. Får vända mig till Köhler i annat fall om han jobbar med standardmotorer.
S14-expert sökes
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
S14-expert sökes
/David Söderblom
-
- Legend!
- Kontakt:
Går säkert att hitta felet. Annars skippar man alla felsökningstimmar och går på ett nytt sprut direkt. Fördelarna är många. Modernare sprut, man kan plocka bort luftmängdmätaren, fördelaren. Sen kan man köra på etanol när man ändå håller på.
Hade jag inte haft så mycket att göra kunde jag hjälp dig. Men den närmsta tiden är det fullt.
Har du kollat givarna som sitter på sprängkåpan?
Hade jag inte haft så mycket att göra kunde jag hjälp dig. Men den närmsta tiden är det fullt.
Har du kollat givarna som sitter på sprängkåpan?
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Jag gjorde min skolpraktik på nya värnamo bilservice, det som ligger nedanför folkhögskolan. Dom har varit auktoriserad BMW-verkstad men tappade licens när BMW krävde att dom skulle börja sälja bilar också.
Hasse som jobbar där har en grå M3 E30 i toppskick. Han är duktig mekaniker och jag skulle kunna tänka mig att han tar väl hand om den.
Hasse som jobbar där har en grå M3 E30 i toppskick. Han är duktig mekaniker och jag skulle kunna tänka mig att han tar väl hand om den.
KTM Adventure -00 -- Grusbusare
Opel Omega -00 -- Bruksbil
Opel Omega -00 -- Bruksbil