Slick 50

Frågor om teknik.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Jonas Öhman
Deluxpostare!
Kontakt:

Slick 50

Inlägg av Jonas Öhman »

Någon som har praktiska erfarenheter av ovan nämnda produkt? Har under mina hittills 27 år som bilägare nöjt mig med oljor utan tillsatser, men erfarenheter av silikon från yrkeslivet och allmän experimentlusta gör att jag vill prova.
Som ren information kan nämnas att jag var med på den tiden som både Carl-Ingemar Perstad och Teknikens Värld dömde ut kultprodukten Motaloy. 8)
Martin Fåglefelt
Gör inte annat än skriver...

Inlägg av Martin Fåglefelt »

Den enda erfarenheten jag har utav ovannämnda produkt var när min kusin hade en 320e30 (tror jag det var), och jag frågade varför ventilerna knackade, då sa han att det att det inte gjorde något att han varvade med motorn kall, för han hällde bara i slick 50 sen, och sålde bilen... (senare blåste han av vägen och köpte sig en JEEP)... Jag tror iofs inte han hade tänkt att hälla i det, men om det stämmer att det går så, så är det väl bra på sitt sätt.

OM jag fattat rätt så smörjer Slick 50 riktigt mycket, men enl. rykte kan du inte sluta ha det i motorn sen, för då börjar den,,,,gå dåligt igen...eller hur man ska säga.

Stämmer detta? (Jag menar, jag har ju bara två berättelser, ingen fakta)
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04

tel. 0725-423500
ERnsT
Styrelseledamot

Inlägg av ERnsT »

När det gäller sådana här produkter så kommer ett gammal ordspråk någonstans långt bakifrån:
"Låter det för bra för att vara sant, så är det oftast inte sant"
Fredrik N
"Alla borde köra peugot"
Skriv svar