Bilstereo

Frågor om teknik.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

petnoga
Megapostare!

Bilstereo

Inlägg av petnoga »

Hejhej!

Jag funderar på att skaffa en ny stereo till bilen eftersom den originalmonterade blaupunktstereon med träpanel börjar kännas lite... hmm... gammal! Dessutom spelar den varken CD-RW eller MP3.

Det vanliga valet kanske vore att köpa en ganska enkel Clarion-stereo som man vet är bra kvalitet och bra ljud i. Men efter lite koll på blocket undrar jag om någon har testat märket "hillman"? Det lär ju vara lågbudget så det skriker om det, men låter de bra?, håller dom ihop etc? De verkar vara väldigt teknikspäckade i vart fall...
Exempel:
http://www.itsajten.com/productview.asp ... 6dcd&c=904

Någon som har erfarenhet?

/Petrus
Petrus
2002 VW Bora V6 4-motion Highline
2010 Kia Cee'd 5D 1,6 CRDi Sport - SÅLD
Nicke Nyman
Gör inte annat än skriver...
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

Har du t.ex 2 års garanti på den så kanske den kan vara värd pengarna. Jag har aldrig hört talas om Hillman och skulle nog hellre satsa på ett mera känt märke. Men ibland får man prova nya saker!

Var ju rätt bra pris med tanke på funktionerna o så!
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
ERnsT
Styrelseledamot

Inlägg av ERnsT »

Det låter ju som att den har och klarar det mesta. Hur har du tänkt att bygga upp resten av systemet? Mer slutsteg eller koppla allt direkt på denna spelmaskinen?
Fredrik N
"Alla borde köra peugot"
Carlsson
Megapostare!

Inlägg av Carlsson »

Jag köpte mig en Denver stereo för 1000:- skitnöjd!

Pluggar in mitt 4 Gb Usb och lirar den musik jag vill ha, enkel och bra ljud. Haft den i 2,5 år nu.
Albin Carlsson
Saabnörd
Saab 9-3 SS Aero 2.8T V6 -06
petnoga
Megapostare!

Inlägg av petnoga »

ERnsT skrev:Det låter ju som att den har och klarar det mesta. Hur har du tänkt att bygga upp resten av systemet? Mer slutsteg eller koppla allt direkt på denna spelmaskinen?
Jag har bara de 8 originalhögtalarna (4 6,5" och 4 diskant) just nu. Funderar på en baslåda, men det dröjer nog. Tanken är att spelmaskinen ska driva det, japp... :)

Alternativet är nog en Clarion DB178RMP för strax över 1000-lappen.

/Petrus
Petrus
2002 VW Bora V6 4-motion Highline
2010 Kia Cee'd 5D 1,6 CRDi Sport - SÅLD
ERnsT
Styrelseledamot

Inlägg av ERnsT »

petnoga skrev:
Jag har bara de 8 originalhögtalarna (4 6,5" och 4 diskant) just nu. Funderar på en baslåda, men det dröjer nog. Tanken är att spelmaskinen ska driva det, japp... :)
/Petrus
Då tycker jag att du ska köpa den bililgare spelaren och komplettera med ett slutsteg istället. Det kommer göra stor skillnad på ljudet. Orginalhögtalare hänger med längre än man tror, "slutstegen" som sitter orginal är däremot inge att hurra över. Oftast så finns det bara 1 som sitter i spelaren.
Fredrik N
"Alla borde köra peugot"
Tobin
Normal postare

Inlägg av Tobin »

Kan du inte köpa en sån flashig, jag är själv sugen på en liknande men vill ju gärna höra lite hur folk upplever dem. De är ju inte allt för vanliga.

Men de verkar lite roligare än alla andra vanliga tråkiga som alla andra har.
TURBO IS NO REAL POWER
erre
Postar så det viner...
Kontakt:

Inlägg av erre »

Kan inte svara för bilstereon, men jag har köpt MP3-spelare från itsajten.com, ca 1,5år sen. Köpte en spelare med hela "2gb". Men den var en stor besvikelse på alla sätt. Riktigt dåligt ljud, oavsett vilka hörlurar jag provade, svårmanövrerade menyer/knappar, kass batteritid, långsam överföring... kort å gott, det ända bra var att den iaf fungerade. Har dock inte använt den mer än kanske ett par gånger.

Känns lite som att med lite otur, så upprepar sig upplevelsen. Tror att om man ska köpa billiga prylar, ska man nog prova dom först. Jag vill inte prova i detta fall.
Carlsson
Megapostare!

Inlägg av Carlsson »

erre skrev:Kan inte svara för bilstereon, men jag har köpt MP3-spelare från itsajten.com, ca 1,5år sen. Köpte en spelare med hela "2gb". Men den var en stor besvikelse på alla sätt. Riktigt dåligt ljud, oavsett vilka hörlurar jag provade, svårmanövrerade menyer/knappar, kass batteritid, långsam överföring... kort å gott, det ända bra var att den iaf fungerade. Har dock inte använt den mer än kanske ett par gånger.

Känns lite som att med lite otur, så upprepar sig upplevelsen. Tror att om man ska köpa billiga prylar, ska man nog prova dom först. Jag vill inte prova i detta fall.
Jag löpte en vanlig cd-rom för 1,5 år sedan, det tog många veckor innan jag fick den..

men de kanske har bättrat sig :)
Albin Carlsson
Saabnörd
Saab 9-3 SS Aero 2.8T V6 -06
Skriv svar