Om inte jag missminner mig så har klubben bara ett PG-konto som man skickar in pengar på. Fick höra i kyrkan att banken börjat ta mycket större avgifter per PG då Nordea tagit över PostGirot.
Min fråga e helt enkelt. Har klubben nått BG?? Vore kanske lämpligt att skaffa det annars för att tjäna några kronor. Det gjorde vi i församlingen. Enger enbart vårt BG-nummer för inbetalning till församlingen.
PG - BG
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen, Styrelse
-
- Superpostare!
PG - BG
//Markus Mattsson
Nordea är inte min favotibank har jag upptäckt efter mitt arbete som kassör... När man har ett postgiro där får man även ett BG, de lägger till några siffror bara så vi har både och. Det kostar ca 350 om året tror jag + lite kostnader för utbetalningar och kontoutdrag.
Man kan säkert tjäna på att byta till nåt annat...
Man kan säkert tjäna på att byta till nåt annat...

Cecilia Belfrage
-
- Normal postare
- Kontakt:
Dere skal være glade dere ikke får norsk gebyr på postgiro'n. Jeg fikk endelig reist og betalt giro i dag..........
(tok litt tid)
For å betale kr. 150,- (SEK) medlemsavgift, måtte jeg betale kr 253,- (NOK). Trenger ikke være særlig god i mattematikk for å skjønne det var liiiiiitt gebyr.
Om jeg ikke husker helt feil, så er kurs på NOK høyere enn på SEK. Da blir gebyr enda høyere enn først utregnet........
Velkommen til "gale normenns verden"!

For å betale kr. 150,- (SEK) medlemsavgift, måtte jeg betale kr 253,- (NOK). Trenger ikke være særlig god i mattematikk for å skjønne det var liiiiiitt gebyr.

Om jeg ikke husker helt feil, så er kurs på NOK høyere enn på SEK. Da blir gebyr enda høyere enn først utregnet........
Velkommen til "gale normenns verden"!