Bättre ordning på medlemsbilarna!
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Bättre ordning på medlemsbilarna!
Gick igenom alla medlemsbilarna precis, och det var 5-6 stycken som det stog i annonsen att dom var sålda.
Istället för att gå in och skriva att dom är sålda, ta bort den istället. Så får vi inte sålda och ouppdaterade bilar i arkivet.
Vill ni ha användarnamn för att kunna logga in på Medlemsbilar, eller om ni har frågor så kan ni maila/ring oss:
Marcus Ekeroos
Ansvarig för medlemsbilar
marcus.ekeroos
@attitudemotorclub.com
Andreas Magnusson
073-6399755
andreas.magnusson
@attitudemotorlcub.com
Kolla gärna bland medlemsbilarna ibland, så ni får se dom nya och uppdaterade fordonen.
Istället för att gå in och skriva att dom är sålda, ta bort den istället. Så får vi inte sålda och ouppdaterade bilar i arkivet.
Vill ni ha användarnamn för att kunna logga in på Medlemsbilar, eller om ni har frågor så kan ni maila/ring oss:
Marcus Ekeroos
Ansvarig för medlemsbilar
marcus.ekeroos
@attitudemotorclub.com
Andreas Magnusson
073-6399755
andreas.magnusson
@attitudemotorlcub.com
Kolla gärna bland medlemsbilarna ibland, så ni får se dom nya och uppdaterade fordonen.
Andreas Welin
Äger en Bmw, kör en Volvo
-
- Megapostare!
- Kontakt:
-
- Megapostare!
- Kontakt:
Jag förstår fortfarande inte varför bilar som inte längre har någon koppling till klubben ska vara med.Jonas Aegher skrev:Det har inte hindrat oss på mässor etc......Ando skrev:Varför?
Jag ser inte anledningen till att ha med bilar, som ingen i klubben äger?![]()
Men framför allt skulle det naturligt leda till att folk ser till att sålda bilar inte listas, istället för att övertyga alla om att de ska raderas.
Men jag kanske fattar trögt

Ingen annan som har något att säga?
Sen ska det tilläggas att detta var en engångsföretelse att jag rensade upp för att bilar är sålda. Sånt hoppas jag ska kunna skötas automatiskt. Det är ju därför vi, (läs danne

Andreas Welin
-
- Megapostare!
- Kontakt:
Gott initiativ att få lite debatt om sajten och medlemsbilarna, bort med sålda och in med nya är min åsikt!
<B>Marcus Ekeroos</B>
marcus.ekeroos@attitudemotorclub.com
Vem behöver bromsar när det finns tuta?!?
http://www.ekeroos.se
Bort med det gamla, in med det nya. det röstar jag för.
Det är väl ingen idé att skryta med bilarna som inte finns kvar i klubben!
Och det är inte säkert att de nya ägarna uppskattar det heller.
[David Knutsson]
Volkswagen Polo -96. Liten, lila, pendling.
Kawasaki ZX9R -98. Snabb, grön, nice. - till salu
Nu är väl inte medlemsbilarna till för att vi ska "skryta".arsestar skrev:Bort med det gamla, in med det nya. det röstar jag för.
Men det kan fortfarande blisåhär:
Jag lägger ut min bil bland attitude´s medlemsbilar, mitt registreringsnummer syns på bilderna.
Jag säljer min bil, och den nye ägaren hittar efter några månader min bil på medlemsbilarna.
Det är ju inte så bra, med tanke på att man kan välidigt enkelt ta reda på var en bil finns med reg-nummret..
Andreas Welin
okej. nu var det ju inte så jag menade riktigt.. =)Ando skrev:Nu är väl inte medlemsbilarna till för att vi ska "skryta".arsestar skrev:Bort med det gamla, in med det nya. det röstar jag för.
mest att när dom ligger under just MEDLEMSBILAR.. borde inte ägarna vara MEDLEMMAR då?
[David Knutsson]
-
- Megapostare!
- Kontakt:
-
- Megapostare!
- Kontakt:
njae, diskussionen handlar om ifall före detta medlemsbilar ska visas i listningen eller inte... Som det är nu sparas alla bilar, men de borttagna visas ej.
Om vi sparar dem eller inte spelar ingen roll, det är det inte många som märker (eller kommer åt), men om vi visar dem eller inte är det fler som märker...
Om vi sparar dem eller inte spelar ingen roll, det är det inte många som märker (eller kommer åt), men om vi visar dem eller inte är det fler som märker...
<B>Marcus Ekeroos</B>
-
- Megapostare!
- Kontakt:
Hmmm, lite tankar och förslag på framtida lösningar...
Man borde göra ett script som var sjätte månad kräver att fordonet ska aktiveras genom att man klickar på en länk som kommer i ett mail, eller går in och uppdaterar fordonet. Aktiveras inte fordonet så tas det bort från listningen efter en månad. Man ska dock kunna se det bland sina egna fordon för att i efterhand kunna gå in och aktivera ett utgånget fordon...
I mailet som går ut kan man skriva tydliga "regler" om vilka fordon som ska vara med och inte...
Jag är tämligen övertygad att innan vi kommer till en sådan här lösning eller något liknande, så kommer fordonsparken på vår hemsida att fortsätta dra på bekymret att vara inaktuell och ouppdaterad...
Fram med en radikal lösning!
Man borde göra ett script som var sjätte månad kräver att fordonet ska aktiveras genom att man klickar på en länk som kommer i ett mail, eller går in och uppdaterar fordonet. Aktiveras inte fordonet så tas det bort från listningen efter en månad. Man ska dock kunna se det bland sina egna fordon för att i efterhand kunna gå in och aktivera ett utgånget fordon...
I mailet som går ut kan man skriva tydliga "regler" om vilka fordon som ska vara med och inte...
Jag är tämligen övertygad att innan vi kommer till en sådan här lösning eller något liknande, så kommer fordonsparken på vår hemsida att fortsätta dra på bekymret att vara inaktuell och ouppdaterad...
Fram med en radikal lösning!
<B>Marcus Ekeroos</B>
-
- Megapostare!
Angående regnummer, det är väl bara att editera bort innan man lägger upp bilden om man tycker det är ett problem? Personligen tycker jag att det kan vara kul med ett arkiv med fd. bilar, men dom behöver ju inte sparas där för all evighet men ett tag kanske?
det Mephiboseth skrev verkar bra, att man måste uppdatera regelbundet.
det Mephiboseth skrev verkar bra, att man måste uppdatera regelbundet.
-
- Megapostare!
- Kontakt:
Ja skulle gärna vilja se vilka bila folk har haft innan. Personligen tror ja att bilen är lite som en identitet här på forumet. Om man ser att någon haft bilar som man själv är intresserad av, så kan tror jag att det kan skapa nya kontaker inom klubben. Däremot ska de inte ligga på samma ställe som de andra bilarna.
/Hjerpe
/Hjerpe
Tappen
www.UKULIZED.se
Volvo V70 2,4D -06
Volvo V70 TDI -99
Volvo 240 GL -85
Volvo 240 GL -88
Stiga Park Pro 16 HST -95
www.UKULIZED.se
Volvo V70 2,4D -06
Volvo V70 TDI -99