Joo, ja vet, den ligisten skulle ha SPÖ!danne skrev:Men Nicke, det är nån som har kapat upp ett hål i din huv...

Adios!

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Joo, ja vet, den ligisten skulle ha SPÖ!danne skrev:Men Nicke, det är nån som har kapat upp ett hål i din huv...
RFC Roger skrev:Heja Nicke, Driv på bygget, snart är det vår (även i Norrland va?)
Jag vill inte använda fuskgas, ja föredrar att tvångsmata motorn med luft istället! Jag tycker du borde hänga på 2st Holset HX60 aggregat på nån av V8 bilarna o sen ut o köra, tro mig, du skulle ledigt passera 1000hk då!RFC Roger skrev:Du behöver säkert en 40-50hk lustgas i bilen också? Har en full tub till salu (2000 spänn). Fraktfritt till Strängnäs i Maj?
Det räcker väl med ett HX60 för 1000Hk?Nicke Nyman skrev:Jag vill inte använda fuskgas, ja föredrar att tvångsmata motorn med luft istället! Jag tycker du borde hänga på 2st Holset HX60 aggregat på nån av V8 bilarna o sen ut o köra, tro mig, du skulle ledigt passera 1000hk då!RFC Roger skrev:Du behöver säkert en 40-50hk lustgas i bilen också? Har en full tub till salu (2000 spänn). Fraktfritt till Strängnäs i Maj?
Adios!
Det finns ju annars fina kolfiberkopplingar som tå att man "slirar" upp betastning i motorn o när starten går så släpps bara sista biten o kopplingen greppar. De kostar dock en slant.RFC Roger skrev:Skulle gärna montera kompressor, har hängt dit flera ProChargers på mina och andras bilar.Det får bli nästa steg när kassan fyllts på och tiden finnes. Men lustgasen kommer alltid att vara på...
![]()
Anledningen till en liten pust lustgas på turbobilar brukar vara att de är lite "sega" i starten. "Manta-Hilmersson" har löst det snyggt (läs dyrt?) genom en liten kompressor som kopplas ur vid ca 1 bars totaltryck, sedan laddar ju turbon för fullt.
Grymt trist att de inte funka för dig Håcke, men nya fräscha grejjer, sälja dieseln o köpa en F7a. Enda utvägen!Håcke skrev:ha ha, 1000 hästar hit och tusen hästar dit, det räcker med mina 115 bara pumpen hade ståt pall
![]()
Lycka till med era byggen...
Puss
Joo, de är sant, men köp en EVO 9a o toktrimma!RFC Roger skrev:Nicke, jag har åkt racebilar hela 90-talet (dragrace) så nu vill jag åka längre sträckor än 402m också men minst lika fort förstås, och dessutom svänga tvärt ibland. Det är bara ett problem: det är dubbelt så svårt att bygga en sån bil.