Medlemsmatrikel

Här kan du ställa frågor riktade direkt till styrelsen. Du måste vara registrerad som användare för att kunna skriva här.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen, Styrelse

Mephiboseth
Megapostare!
Kontakt:

Medlemsmatrikel

Inlägg av Mephiboseth »

Hejsan
Vet att detta varit uppe som diskussion tidigare men skulle gärna vilja väcka den igen. Jag tycker att det vore trevligt med en medlemsmatrikel där man kan kolla upp vilka som är medlemmar och hur man får kontakt med dem.

Andledningen till varför det har blivit avslag tidigare som jag har förstått det är att vi inte vill tillhandahålla ett register över grymma och stöldbegärliga bilar i landet, men då detta inte är en märkesrelaterad klubb så tycker jag inte att det spelar någon större roll om den informationen uteblir ur matrikeln (även om det vore roligt och ha med).

Vad jag tycker talar för att vi ska ha en matrikel är för att det blir lättare att komma i kontakt med likasinnade i sin omgivning, och exempelvis ringa ihop ett gäng för en grillkväll eller vad som helst. Vad tycker ni andra?

Marcus
<B>Marcus Ekeroos</B>
marcus.ekeroos@attitudemotorclub.com

Vem behöver bromsar när det finns tuta?!?

http://www.ekeroos.se
Mephiboseth
Megapostare!
Kontakt:

Inlägg av Mephiboseth »

Ingen annan som tycker något?
<B>Marcus Ekeroos</B>

2(SiC)
Dunderpostare!
Kontakt:

Inlägg av 2(SiC) »

Är väl en bra idé men telelfon nummer och adress tycker jag inte ska vara med. Räcker väl med namn och vart man bor å email. Nummer får väl vara frivilligt i så fall.

Men hur många är vi i klubben nu ? Blir en rejäl lista, vem orkar fixa den i så fall ? Det är väl kanske frågan
Johan Bring
Mitsubishi Galant GTi Dynamic-4 -89 x2
Mitsubishi Eclipse GSX -98
Mitsubishi Colt GLX -00
Lexus GS 430 -02
David Alesand
Dunderpostare!

Inlägg av David Alesand »

Man kan tycka att man lika gärna kan visa telefonnr eftersom man ju hittar de flestas nummer på eniro. Men samtidigt kan ju den som vill vara lite mer anonym få vara det, eller hur?
Publicera gärna en lista men utan adress och telefonnummer.
-692-
Mephiboseth
Megapostare!
Kontakt:

Inlägg av Mephiboseth »

Ett medlemsregister finns ju redan så att sammanställa en matrikel borde gå ganska lätt om datan bara är tillräckligt uppdaterat.

Om det ska vara någon idé att ge ut en matrikel så tycker jag att Förnamn, Efternamn, Postnummer, Ort och Telefonnummer ska finnas med. Mailadress vore kanske också bra men det krävs mer för att hålla den datan uppdaterat så det är kanske inte så nödvändigt...

Det vore fint med två listor, ena sorterad efter efternamn och andra efter postnummer.
<B>Marcus Ekeroos</B>

Ando
Gör inte annat än skriver...

Inlägg av Ando »

Jag vill inte vara med på någon matrikel som kan komma utanför klubben och i orätta händer, om den skickas till alla medlemar, eller kan laddas ner någonstans.

Sen finns det ju ett forum!?
Andreas Welin
Äger en Bmw, kör en Volvo
ERnsT
Styrelseledamot

Inlägg av ERnsT »

Ando skrev:Jag vill inte vara med på någon matrikel som kan komma utanför klubben och i orätta händer, om den skickas till alla medlemar, eller kan laddas ner någonstans.

Känner faktiskt likadant, känns som att det är lite dumt att peka ut vart bilarna står åt herr/fru skurk. Speciellt när man fått ha sina saker ifred sedan urminnestider...
Fredrik N
"Alla borde köra peugot"
2(SiC)
Dunderpostare!
Kontakt:

Inlägg av 2(SiC) »

Ando skrev:Jag vill inte vara med på någon matrikel som kan komma utanför klubben och i orätta händer, om den skickas till alla medlemar, eller kan laddas ner någonstans.

Alla kanske inte sitter vid datorn hela tiden. + Om det blir någon lista så antar jag att den inte läggs ut rätt på sidan. Något för medlemmarna.
Det står inte heller vad du har för bil. Men om du är orolig för bovar bör du ändra din signatur i så fall.

Annars så går det väl att skicka iväg ett medelande till den som har medlemslistan och kolla vilka som bor i närheten.
Johan Bring
Mitsubishi Galant GTi Dynamic-4 -89 x2
Mitsubishi Eclipse GSX -98
Mitsubishi Colt GLX -00
Lexus GS 430 -02
Daniel Båge
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Daniel Båge »

För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Mephiboseth
Megapostare!
Kontakt:

Inlägg av Mephiboseth »

Jo, jag vet att diskussionen varit uppe innan och jag efterfrågar inte en fil att ladda ner. Det vill inte jag heller ha, utan hellre en lista som skickas ut i samband med medlemskortet en gång per år.
<B>Marcus Ekeroos</B>

Skriv svar