Motorfäste Problem.

Frågor om teknik.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Neider
Lever här på forat...
Kontakt:

Motorfäste Problem.

Inlägg av Neider »

Skapar en ny tråd för mitt strul med motorfästet.
Andeas K tyckte i Turbotråden att jag skulle lägga in bildeer på hur det ser ut så här kommer några mobilfoton.

Motorrummet
Bild

Fästhålens placering på blocket.
Bild

En bild på hur ett tyskt fäste ser ut.
Bild
Cheva Tahoe-99

Dodge -39 Pickup Ratrod.
Neider
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Neider »

Fästet blir alltså ca 20sm i sidled långt.

Fästet på bilden ser stabilt ut men kan det verkligen ta up all krafft när man leker på banan?
Fästet är taget från en tysk sida. beställde det med för 2,5mån sedan och fick ett svarsmail men inge respons sedan dess :D.

Jagade i sverige med genom Jarlsbilservice, trevliga grabbar men dom kunnde tyvärr ej hjälpa mig.

Fästhålen på blocket sitter original i mitten av blocket men denna motor kommer från en E34.

Man har ju lärt sig en ny sak i alla fall nu att kolla hålbilden på blocket :D , synd bara att läxan är så dyr och krånglig :bang2:
Cheva Tahoe-99

Dodge -39 Pickup Ratrod.
Larsson
Megapostare!
Kontakt:

Inlägg av Larsson »

Jag har ju slängt i en 525E34 motor i min E30.. blev ju lite plock med motorfästen, men gick det gjorde det..
Neider
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Neider »

Bilder tack :D
Cheva Tahoe-99

Dodge -39 Pickup Ratrod.
Larsson
Megapostare!
Kontakt:

Inlägg av Larsson »

ska kolla på det imorgon förmiddag då.. ska iväg och jobba kväll nu nämnligen..
Mats J
Deluxpostare!
Kontakt:

Inlägg av Mats J »

Känns ju som att det är bättre att flytta fram motorfästena i karossen, sätt dom i rambalkarna rakt ut från bultningen i motorn. Dom knepigt formade bitarna från den Tyska sidan känns rätt mycke bonnsmide. Tungt och obra., kommer ju bända rätt bra i dom.

/Mats J
Har: BMW 750 -92 Grå, BMW 750 -92 Svart, BMW 750 -91 Grå, BMW ALPINA B12 5,0 -90 Svart, Ford Thunderbird -60, Lincoln Continental MK V -78. Weinsberg Meteor på Fiat Ducato -92, Saab 9-3 SE Sport -99 (krockad), Saab 9-5 1,9 Tid automat -06
Neider
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Neider »

Det var så jag kännde med att kraften kommer bli för stor i dom, men får se hur Larsson löst det.

Om man skall sätta dom rakt ut i rambalkarna tycker jag det är för tunn plåt där, att det kommer sprika när man kränger på en bana,
Men finns det någon bra bilprovnings godkänd lösning på det med.?
Cheva Tahoe-99

Dodge -39 Pickup Ratrod.
Skriv svar