Bibelord

Allt som INTE handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Knigth Rider
Deluxpostare!

Bibelord

Inlägg av Knigth Rider »

Jag tror det finns fler som jag som har lättare för
att sätta sig framför datorn
än att öppna Bibeln! Så jag tycker att alla som vill. Delar med sig
av Bibelord! Hällsningar Robert Arvidsson :read:

Om det alltså finns tröst genom Kristus,
uppmuntran från kärleken
och gemenskap från Anden,
om det finns ödmjukhet och medkänsla,
gör då min glädle fullkomlig
genom att visa enighet.
Lev i samma kärlek,
eniga i tanke och sinnelag
fria från självhävdelse och fåfänga.
Var ödmjuka och sätt andra högre än er själva.
Tänk inte bara på ert eget bästa
utan också på andras.
Låt det sinnelag råda hos er som
också fanns hos Jesus Kristus.

Fil 2:1-5
Senast redigerad av 2 Knigth Rider, redigerad totalt 15 gång.
Knigth Rider
Deluxpostare!

Inlägg av Knigth Rider »

"Jag är världens ljus. Om ni följer mig behöver ni inte treva er fram i mörkret, för detta ljus, som leder till liv, kommer att lysa upp er väg." (Johannes 8:12 LB)
Knigth Rider
Deluxpostare!

Inlägg av Knigth Rider »

| Apostlagärningarna 4:12

Hos ingen annan finns frälsningen, och ingenstans bland människor under himlen finns något annat namn som kan rädda oss.

Kommentar: Tänk om det är så att barnet som föddes för två tusen år sedan i Betlehem är den grundbult på vilken världen vilar? Miljoner människor vittnar faktiskt om att ingenting längre är sig likt sedan de i bön bjudit in Räddaren från Betlehem i sina liv.
Robert Arvidsson

Pontiac Trans Am
Knigth Rider
Deluxpostare!

Inlägg av Knigth Rider »

1Joh 4:9
Så uppenbarades Guds kärlek till oss: han sände sin enfödde Son till världen för att vi skulle leva genom honom.
Robert Arvidsson

Pontiac Trans Am
Knigth Rider
Deluxpostare!

Inlägg av Knigth Rider »

Ef 3:17-19 Guds kärlek är total. Den når varje skrymsle inom oss. Den är så lång att den varar hela livet, så djup att den tränger ner i den svåraste förtvivlan, ja ända ner i döden, så vid att den täcker hela vår föreställningsvärld och når ut över hela världen och så hög att den når över vår upprymdhet i de lyckligaste och mest segerrika stunderna.
Robert Arvidsson

Pontiac Trans Am
Knigth Rider
Deluxpostare!

Inlägg av Knigth Rider »

“Din nåd är dyrbar, o Gud, i dina vingars skugga finner människor tillflykt. Ty hos dig är livets källa, i ditt ljus ser vi ljus.” – Ps 36:8,10
Robert Arvidsson

Pontiac Trans Am
Knigth Rider
Deluxpostare!

Inlägg av Knigth Rider »

Påsk bibelord

Johannesevangeliet 11:25-26

Jag är uppståndelsen och livet. Den som tror på mig skall leva om han än dör, och den som lever och tror på mig skall aldrig någonsin dö.

Jesaja 53:3-9

Föraktad var han och övergiven av människor, en smärtornas man och förtrogen med sjukdom. Han var som en för vilken man döljer sitt ansikte, så föraktad att vi höll honom för intet.

Men det var våra sjukdomar han bar, våra smärtor, dem lade han på sig, medan vi höll honom för att vara hemsökt, tuktad av Gud och pinad.

Ja, han var sargad för våra överträdelsers skull. Straffet var lagt på honom, för att vi skulle få frid, och genom hans sår blir vi helade.

Vi gick alla vilse som får, var och en av oss ville vandra sin egen väg, men Herren lät allas vår missgärning drabba honom.

Han blev plågad, fastän han ödmjukade sig och inte öppnade sin mun, lik ett lamm som förs bort att slaktas, och likt ett får som är tyst inför dem som klipper det - ja, han öppnade inte sin mun.

Undan våld och dom blev han borttagen, men vem i hans släkte tänker på detta? Ja, han ryktes bort från de levandes land, och för mitt folks överträdelses skull kom plåga över

honom.

Och bland de ogudaktiga fick han sin grav - bland de rika kom han först när han var död - fastän han ingen orätt hade gjort, och fastän svek inte fanns i hans mun.

Johannesevangeliet 3:16

Ty så älskade Gud världen att han sände sin enfödde son,

för att de som tror på honom inte skall gå under utan ha evigt liv
Robert Arvidsson

Pontiac Trans Am
Mats J
Deluxpostare!
Kontakt:

Inlägg av Mats J »

Tackar, bekvämt att få det serverat såhär!

/Mats J
Har: BMW 750 -92 Grå, BMW 750 -92 Svart, BMW 750 -91 Grå, BMW ALPINA B12 5,0 -90 Svart, Ford Thunderbird -60, Lincoln Continental MK V -78. Weinsberg Meteor på Fiat Ducato -92, Saab 9-3 SE Sport -99 (krockad), Saab 9-5 1,9 Tid automat -06
Knigth Rider
Deluxpostare!

Inlägg av Knigth Rider »

Må vår herre Jesus Kristus själv och Gud, vår fader, som älskar oss och i sin nåd har gett oss evig tröst och säkert hopp, uppmuntra och styrka er till allt gott i gärning och ord.

2 Tess 2:16-17
Robert Arvidsson

Pontiac Trans Am
Knigth Rider
Deluxpostare!

Inlägg av Knigth Rider »

Därför vill jag falla på knä för Fadern, efter vilken allt vad fader heter i himlen och på jorden har sitt namn. Måtte han i sin härlighets rikedom ge kraft och styrka åt er inre människa genom sin ande, så att Kristus genom tron kan bo i era hjärtan med kärlek. Stå fasta och var stadigt rotade i honom, så att ni tillsammans med alla de heliga förmår fatta bredden och längden och höjden och djupet och lära känna Kristi kärlek som är väldigare än all kunskap, tills hela Guds fullhet uppfyller er. Han som verkar i oss med sin kraft och förmår göra långt mer än vi kan begära eller tänka, hans är härligheten genom kyrkan och genom Kristus Jesus, i alla släktled i evigheters evighet, amen.
Efesierbrevet 3:14-21. Bibel 2000
Robert Arvidsson

Pontiac Trans Am
Knigth Rider
Deluxpostare!

Inlägg av Knigth Rider »

Jes 41:10
Frukta inte, för jag är med dig, var ej modfälld, för jag är din Gud. Jag styrker dig och jag hjälper dig,
jag håller dig uppe med min rättfardighets högra hand.
Robert Arvidsson

Pontiac Trans Am
Knigth Rider
Deluxpostare!

Inlägg av Knigth Rider »

När jag ser din himmel, dina fingrars verk,
månen och stjärnorna som du har skapat,
vad är då en människa eftersom du tänker på henne,
en människoson eftersom du tar dig an honom

(Ps 8:4-5, Svenska folkbibeln)
Robert Arvidsson

Pontiac Trans Am
Knigth Rider
Deluxpostare!

Inlägg av Knigth Rider »

Frid lämnar jag kvar åt er, min frid ger jag er. Jag ger er inte det som världen ger. Känn ingen oro och tappa inte modet.
Johannesevangeliet 14:27
Robert Arvidsson

Pontiac Trans Am
Knigth Rider
Deluxpostare!

Inlägg av Knigth Rider »

Gläd er alltid i Herren. Än en gång vill jag säga: gläd er. Låt alla människor se hur vänliga ni är. Herren är nära. Gör er inga bekymmer för något utan låt Gud i allt få veta era önskningar genom åkallan och bön med tacksägelse. Då skall Guds frid, som övergår allt förstånd, bevara era hjärtan och era tankar i Kristus Jesus.
Fil 4:4-7, Folkbibeln
Robert Arvidsson

Pontiac Trans Am
Knigth Rider
Deluxpostare!

Inlägg av Knigth Rider »

Må hoppets Gud fylla er tro med all glädje och frid och ge er ett allt rikare hopp genom den heliga andens kraft.

Romarbrevet 15:13
Robert Arvidsson

Pontiac Trans Am
Knigth Rider
Deluxpostare!

Inlägg av Knigth Rider »

Jag är själv ingen stor Bibel läsare och förstår inte allt som är skrivit i
Bibeln. Dom bibelversar jag har delat är väl ganska lätta att förstå.

Ps 23 är ju väldigt fin som den är!
Men jag vill dela en väldigt vacker & rörande översättning!

Hej mitt älskade barn!

Det är Herren din Herde som talar till dig.
Jag skulle vilja berätta för dig om min stora kärlek till dig.
Jag vill berätta och visa att som en kärleksfull Pappa är Jag för dig.
Hela mitt hjärta är engagerat i kärleksfull omsorg över hela ditt liv, för att inget skall fattas dig.

Se här. Jag har iordningställt en underbar plats bara för dig, nära mig, där du kan vila din kropp och själ och få komma till djup äkta ro.
Du kommer uppleva det som att ligga på gröna ängar där milda och väldoftande sommarbrisar svalkar dig och ljudet av porlande fjällbäcksvatten fyller luften tillsammans med fågelsång.

Jag har sett att din själ har farit illa många gånger pga den fallna världen. Men Jag tänker röra vid den, vederkvicka den. Ja, Jag Herren vill hela och upprätta hela din själ för Jag älskar den så mycket.

Oroa dig inte för vilka vägar du skall gå.
Därför att Jag älskar dig så oerhört mycket och vill dig så väl kommer Jag för mitt eget namns skull leda dig. Jag kommer kärleksfullt öppna dörrar och kärleksfullt stänga dörrar för dig och Jag ska göra det tydligt så att du ser det.

Var inte rädd för de mörka passager du måste gå igenom i ditt liv för Jag kommer alltid vara med dig. Ja om det så känns som om du går igenom dödsskuggans dal, så är Jag nära dig, och delar ditt liv med dig.
Se. När Jag går med dig, har Jag min käpp och stav med mig.
Käppen använder Jag för att slå mot vargen som vill skada dig och staven använder Jag till att lyfta upp dig, om du faller ner i en grop.
När du tänker på detta kommer det trösta och styrka dig.

Se här mitt älskade barn.
Jag har bara för dig, dukat ett festbord och det inför dina ovänners åsyn.
Jag gör det synligt inför alla för att alla ska få se att Jag är stolt över att få ha dig som mitt barn.
Du ska få sitta till bords med mig. Mitt emot mig ska du få sitta och få ha ögonkontakt med mig och du behöver aldrig sänka din blick, skämmas inför mig, för du gör mig hel.
Jag har skapat dig och utan dig vore Jag inte komplett. Jag är lycklig över att du har accepterat min kärlek och vänskap, så njut nu av alla välsignelser som Jag har dukat upp åt dig.

Nu smörjer Jag ditt huvud och ditt liv med min väldoftande olja till hälsa, liv och välbehag och det ger Jag dig helt gratis.
Ja du ska få ta emot genom min gränslösa nåd, välsignelser av ett sådant mått så att det känns som om att det flödar över på en redan överfull bägare.
Jag älskar dig verkligen och Jag kommer vara nära dig i alla dina livsdagar. Därför kommer du också få se min godhet och nåd omsluta varje del av ditt liv varje dag.
Jag tror på dig och litar på dig mitt älskade barn. Av hela mitt hjärta älskar Jag hela dig och därför ska du evinnerligen få bo i Herrens hus i min närhet.

Kram PAPPA
Robert Arvidsson

Pontiac Trans Am
Knigth Rider
Deluxpostare!

Inlägg av Knigth Rider »

Om det är någon som inte tycker att man ska skriva "om" det som
står i Bibeln. Så kommer här Ps 23 från Bibel 2000.

Men jag själv blev berörd av den.
Så därför ville jag dela med mej. Är det till någon hjälp
att förstå Guds Ord så tycker jag att det är ok. :D

En psalm av David.

Herren är min herde,
ingenting skall fattas mig.
Han för mig i vall på gröna ängar,
han låter mig vila vid lugna vatten.
Han ger mig ny kraft
och leder mig på rätta vägar,
sitt namn till ära.
Inte ens i den mörkaste dal
fruktar jag något ont,
ty du är med mig,
din käpp och din stav gör mig trygg.
Du dukar ett bord för mig
i mina fienders åsyn,
du smörjer mitt huvud med olja
och fyller min bägare till brädden.
Din godhet och nåd skall följa mig
varje dag i mitt liv,
och Herrens hus skall vara mitt hem
så länge jag lever.
Robert Arvidsson

Pontiac Trans Am
Knigth Rider
Deluxpostare!

Inlägg av Knigth Rider »

Psaltaren 19:8

— Herrens lag är utan brist, den ger liv på nytt. Herrens lära är sann, den gör den oerfarne vis.
Robert Arvidsson

Pontiac Trans Am
Knigth Rider
Deluxpostare!

Inlägg av Knigth Rider »

Filipperbrevet 4:8-9
Levande Bibeln (SVL)
8 Låt mig säga en sak till innan jag slutar detta brev. Inrikta era tankar på det som är sant, gott och rätt. Tänk på det som är rent och värt att älska, och se på det fina och goda hos andra människor. Tänk på allt som ärar Gud och var glad över det.

9 Fortsätt att i praktisk handling omsätta allt vad ni har lärt av mig och sett mig göra. Då ska fridens Gud vara med er.
Robert Arvidsson

Pontiac Trans Am
Knigth Rider
Deluxpostare!

Inlägg av Knigth Rider »

Jesus säger: Om ni förblir i mitt ord är ni verkligen mina lärjungar.
Ni ska lära känna sanningen och sanningen ska göra er fria. Joh 8:32
Robert Arvidsson

Pontiac Trans Am
Skriv svar