Ikväll är det dags för Bosse bildoktorn igen!!
Ett efterlängtat återseende! Jag tycker han är riktigt kul.
Men det finns säkert blandade omdömen om honom.
Vad tycker ni?
Andreas skrev:Ikväll är det dags för Bosse bildoktorn igen!!
Ett efterlängtat återseende! Jag tycker han är riktigt kul.
Men det finns säkert blandade omdömen om honom.
Vad tycker ni?
eller ??????
Bra och vettig för det mesta, men ibland kanske han skulle tänka lite mer på vad det är för någon som frågar.
Alltså jag blir vansinnsig när jag ser på honom... Laga fördelarlock med nagelack, champange i spolningen... HALLÅ!!!! Jag kan inte med honom för fem öre!
Nä jag ska nog inte kolla på det mera...
Maccan skrev:Alltså jag blir vansinnsig när jag ser på honom... Laga fördelarlock med nagelack, champange i spolningen... HALLÅ!!!! Jag kan inte med honom för fem öre!
Nä jag ska nog inte kolla på det mera...
Så ja Maccan... lugn du ! Bara för att han hjälper folk att hålla liv i sina lik så att dom inte hamnar på din skrot, behöver du inte bli så upprörd !
Själv tycker jag han är underbar..... en äkta fanatisk motorgalning. Sen gillar han ju engelskt också, plus i kanten !
Håller mig till ytterligheterna - Land Rover Discovery / PWR Seven
Det är inget fel i att hålla liv i gamla bilar. Det är ju det jag bidrar till varje dag! Men att säga till folk att man ska smörja handromsvajern varje år, och andra dumheter tycker jag är att luras.
Visst det han säger funkar kanske för "Biltema-.mekanikern" som inte begriper bättre, men för en fackman är det han säger rent strunt!
Maccan skrev:Det är inget fel i att hålla liv i gamla bilar. Det är ju det jag bidrar till varje dag!!
De ä bra de !!!!!
Maccan skrev:Men att säga till folk att man ska smörja handromsvajern varje år, och andra dumheter tycker jag är att luras.
Visst det han säger funkar kanske för "Biltema-.mekanikern" som inte begriper bättre, men för en fackman är det han säger rent strunt!
Om vi nu ska va lite allvarliga så visst finns det risk för en Timell effekt inom bilvärlden. Många som lyssnar på Bosses råd kanske skulle må bättre om som lämnade in sina bilar. Men jag tror även att det kan föda visst motor intresse. Och få folk att våga meka med sin bil. För ska vi va ärliga så klarar nog dom flesta av att byta bromsbelägg.
Vad jag tycker är bra är att han tar upp att man ska ge sin bil lite omsorg och kärlek. Som tex att smörja bilens handbromsvire. För visst kan man underlätta mycket i framtiden om man är lite noggrann med smörjning. Tex. så oljar jag alltid in en handbromsvire när jag monterar en ny + att jag fettar in ändarna så fukt inte kommer in. Tänk sen om tex alla bultar på en ny bil fettades in med kopparpasta när dom monterades på fabrik... det skulle sparat många irriterade timmar i min verkstad i alla fall.
Men jag håller med dig Maccan visst kan det låta lite för enklelt många gånger.
Håller mig till ytterligheterna - Land Rover Discovery / PWR Seven
Timelleffekten!!!
Många börjar nu skruva för glatta livet hemma och plockar sönder och har sig, sen får dom inte ihop det.
Vänder sig då först till en verkstad, då blir det kanske ännu dyrare än om dom lämnat den från första början.
En liten effekt det kan bli.
Timelleffekt var ordet.
Jag hörde när han var på radion en gång, och det var en som ringde in med problem med luft i bromsarna. Då sa bosse att han skulle hissa upp bilen så mycket han kunde i bakändan, och sedan lossa nipplarna.
Detta skulle jag vilja se "Herr Svensson" göra på sin garageuppfart, med en liten 1 tons domkraft.
Tvärt livsfarligt.
Senast redigerad av 1 Maccan, redigerad totalt 10 gånger.
Jag tycker Bosse är kung...alltid ett leende på läpparna...jag tycker vi alla ska göra som Bosse sa "låt den här söndagen bli en smörjahandbromsvajerndag"..puh..
jag vet inte vad det är. jag ger inte mycket för det programmet heller faktiskt. kan vara ivern i hans röst eller dialekten som gör det. eller en blandning av de två sakerna.
att han sedan drog i vinkelslipen i lacken på en BMW gör ju inte saken bättre =(
[David Knutsson] Volkswagen Polo -96. Liten, lila, pendling.
Kawasaki ZX9R -98. Snabb, grön, nice. - till salu
Han är så skön så skulle det vara nåt av värde han säger så tar man ju honom inte på fullt allvar.
Blir att man tittar av ren nyfikenhet, vad ska han hitta på nu??
Man tittar ju på programmet för att det är kul. Inte för att ALLA tips är bra. Men endel saker är rätt smarta, andra inte. Men har man inte sunt förnuft själv att avgöra vad som är lämpligt att göra själv så får man ju skylla sig själv.
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Maccan skrev:Men att säga till folk att man ska smörja handromsvajern varje år, och andra dumheter tycker jag är att luras.
Dumheter? Vad är det för fel med att smörja handbromsvajern? Att göra det varje år är kanske lite överdrivet, men nu när han har sagt det så kanske folk kommer ihåg att göra det EN gång under bilens livslängd i alla fall... och det kan spara en del problem.
Han får ju folk att tänka till om att en bil måste underhållas.
Bosse borde bli medlem i Attitude!!! Hedersmedlem!!
kan inte hålla med.. karn ä ju helt hysterisk.. fattar inte att en sån där släpps ut från psyket.. de sjuka är att de fins folk som sitter å kollar på skiten åxå.. *skämmes*