Bosse Bildoktorn

Allt som INTE handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Andreas
Lever här på forat...
Kontakt:

Bosse Bildoktorn

Inlägg av Andreas »

Ikväll är det dags för Bosse bildoktorn igen!! :D
Ett efterlängtat återseende! Jag tycker han är riktigt kul.
Men det finns säkert blandade omdömen om honom.
Vad tycker ni?

:banana: eller :uglylol: ??????
Andreas Ekslätt
Samuel Lindkvist
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Samuel Lindkvist »

Gillar honom skarpt. :mhihi: Hoppas han kommer på DVD :D
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Jonas Öhman
Deluxpostare!
Kontakt:

Re: Bosse Bildoktorn

Inlägg av Jonas Öhman »

Andreas skrev:Ikväll är det dags för Bosse bildoktorn igen!! :D
Ett efterlängtat återseende! Jag tycker han är riktigt kul.
Men det finns säkert blandade omdömen om honom.
Vad tycker ni?

:banana: eller :uglylol: ??????
Bra och vettig för det mesta, men ibland kanske han skulle tänka lite mer på vad det är för någon som frågar.
JAC
Ultrapostare!
Kontakt:

Inlägg av JAC »

älska bosse! han är ju underbar! :drive: :bow: :banana:
[Joel Christoffersson]

Jag vågar inte säga vad jag tycker om 240. Däremot är Fodka världens fulaste bil.
Maccan
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Maccan »

Alltså jag blir vansinnsig när jag ser på honom... Laga fördelarlock med nagelack, champange i spolningen... HALLÅ!!!! Jag kan inte med honom för fem öre!
Nä jag ska nog inte kolla på det mera...
Marcus Marklund

www.millway.se
Wackt
Dunderpostare!
Kontakt:

Inlägg av Wackt »

Maccan skrev:Alltså jag blir vansinnsig när jag ser på honom... Laga fördelarlock med nagelack, champange i spolningen... HALLÅ!!!! Jag kan inte med honom för fem öre!
Nä jag ska nog inte kolla på det mera...
Så ja Maccan... lugn du ! :trost: Bara för att han hjälper folk att hålla liv i sina lik så att dom inte hamnar på din skrot, behöver du inte bli så upprörd ! :wink:

Själv tycker jag han är underbar..... en äkta fanatisk motorgalning. :thumbsup: Sen gillar han ju engelskt också, plus i kanten !
Håller mig till ytterligheterna - Land Rover Discovery / PWR Seven
Maccan
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Maccan »

Det är inget fel i att hålla liv i gamla bilar. Det är ju det jag bidrar till varje dag! Men att säga till folk att man ska smörja handromsvajern varje år, och andra dumheter tycker jag är att luras.
Visst det han säger funkar kanske för "Biltema-.mekanikern" som inte begriper bättre, men för en fackman är det han säger rent strunt!
Marcus Marklund

www.millway.se
Samuel Lindkvist
Legend!
Kontakt:

Förstår ni inte ironin i det han säger?
Wackt
Dunderpostare!
Kontakt:

Inlägg av Wackt »

Maccan skrev:Det är inget fel i att hålla liv i gamla bilar. Det är ju det jag bidrar till varje dag!!
De ä bra de !!!!! :thumbsup:
Maccan skrev:Men att säga till folk att man ska smörja handromsvajern varje år, och andra dumheter tycker jag är att luras.
Visst det han säger funkar kanske för "Biltema-.mekanikern" som inte begriper bättre, men för en fackman är det han säger rent strunt!
Om vi nu ska va lite allvarliga så visst finns det risk för en Timell effekt inom bilvärlden. Många som lyssnar på Bosses råd kanske skulle må bättre om som lämnade in sina bilar. Men jag tror även att det kan föda visst motor intresse. Och få folk att våga meka med sin bil. För ska vi va ärliga så klarar nog dom flesta av att byta bromsbelägg.

Vad jag tycker är bra är att han tar upp att man ska ge sin bil lite omsorg och kärlek. Som tex att smörja bilens handbromsvire. För visst kan man underlätta mycket i framtiden om man är lite noggrann med smörjning. Tex. så oljar jag alltid in en handbromsvire när jag monterar en ny + att jag fettar in ändarna så fukt inte kommer in. Tänk sen om tex alla bultar på en ny bil fettades in med kopparpasta när dom monterades på fabrik... det skulle sparat många irriterade timmar i min verkstad i alla fall.

Men jag håller med dig Maccan visst kan det låta lite för enklelt många gånger.
Håller mig till ytterligheterna - Land Rover Discovery / PWR Seven
Mathias F
Turbopostare!

Inlägg av Mathias F »

Timelleffekten!!!
Många börjar nu skruva för glatta livet hemma och plockar sönder och har sig, sen får dom inte ihop det.
Vänder sig då först till en verkstad, då blir det kanske ännu dyrare än om dom lämnat den från första början.
En liten effekt det kan bli.
Maccan
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Maccan »

Timelleffekt var ordet.
Jag hörde när han var på radion en gång, och det var en som ringde in med problem med luft i bromsarna. Då sa bosse att han skulle hissa upp bilen så mycket han kunde i bakändan, och sedan lossa nipplarna.
Detta skulle jag vilja se "Herr Svensson" göra på sin garageuppfart, med en liten 1 tons domkraft.
Tvärt livsfarligt.
Senast redigerad av 1 Maccan, redigerad totalt 10 gånger.
Marcus Marklund

www.millway.se
Gti Mange
Superpostare!

Inlägg av Gti Mange »

Jag tycker Bosse är kung...alltid ett leende på läpparna...jag tycker vi alla ska göra som Bosse sa "låt den här söndagen bli en smörjahandbromsvajerndag"..puh.. :teacher:
Passatägare!!
Opel kadettägare!!
Reco
Styrelseledamot
Kontakt:

Inlägg av Reco »

jag vet inte vad det är. jag ger inte mycket för det programmet heller faktiskt. kan vara ivern i hans röst eller dialekten som gör det. eller en blandning av de två sakerna.

att han sedan drog i vinkelslipen i lacken på en BMW gör ju inte saken bättre =(
[David Knutsson]
Volkswagen Polo -96. Liten, lila, pendling.
Kawasaki ZX9R -98. Snabb, grön, nice. - till salu
Mathias F
Turbopostare!

Inlägg av Mathias F »

Han är så skön så skulle det vara nåt av värde han säger så tar man ju honom inte på fullt allvar.
Blir att man tittar av ren nyfikenhet, vad ska han hitta på nu??
Samuel Lindkvist
Legend!
Kontakt:

Man tittar ju på programmet för att det är kul. Inte för att ALLA tips är bra. Men endel saker är rätt smarta, andra inte. Men har man inte sunt förnuft själv att avgöra vad som är lämpligt att göra själv så får man ju skylla sig själv.
marcus
Deluxpostare!
Kontakt:

Inlägg av marcus »

arsestar skrev:att han sedan drog i vinkelslipen i lacken på en BMW gör ju inte saken bättre =(
det är ju det som gör programmet värt att se :lol:
Andreas
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Andreas »

Maccan skrev:Men att säga till folk att man ska smörja handromsvajern varje år, och andra dumheter tycker jag är att luras.
Dumheter? Vad är det för fel med att smörja handbromsvajern? Att göra det varje år är kanske lite överdrivet, men nu när han har sagt det så kanske folk kommer ihåg att göra det EN gång under bilens livslängd i alla fall... och det kan spara en del problem.
Han får ju folk att tänka till om att en bil måste underhållas.

Bosse borde bli medlem i Attitude!!! Hedersmedlem!! :bow: :mhihi:
Andreas Ekslätt
Smé
Normal postare
Kontakt:

Inlägg av Smé »

Han är ju helskön!! Biltema har ju liksom ökat försäljningen an kopparpasta sen hans program drog igång!!!

Men som sagt, ibland blir det billigare att lämna in från början än att svensson har dragit skruvskallarna runda!! jippieee
K-Mart
Megapostare!
Kontakt:

Inlägg av K-Mart »

kan inte hålla med.. karn ä ju helt hysterisk.. fattar inte att en sån där släpps ut från psyket.. de sjuka är att de fins folk som sitter å kollar på skiten åxå.. *skämmes*
//Martin Staffan
Ringarna sitter bra i fronten..
http://www.garaget.org/?car=26516
Bulan
Megapostare!

Inlägg av Bulan »

Tycker det är skönt att svt äntligen har fått en riktig motorprofil igen efter att Christer Glenning kolade vippen för ett antal år sen.

Bosse är bra,

ps: jag ägde faktist kopparpasta innan jag hade hört talas om Bosse :lol:

//Andreas
NORRLAND HE É SOM ELJEST
Skriv svar