Kassetbandarens vara eller icke vara
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Kassetbandarens vara eller icke vara
I denna högteknologins tid med Mp3, CD, MD o.s.v har det klassiska kassetbandets användning kommit på skam. Visst det låter ju rätt taskigt om dem och de är omoderna. Men finns det ändå inte en viss charm med att ha hela handskfacket fyllt till bredden med gamla band med "blandat" på. Man slänger i ett och sen bara rullar det på. Man slipper byta låt för det tar bara massa tid.
Fördelar med dessa band är som bekant att man behöver inte vara rädd om dem. nackdelar är ju när 90 min band placerats innuti banspelaren istället för i kassetten...
Jag tror att om 20 år är det skittufft att ha kassettbandare i bilen.
Fördelar med dessa band är som bekant att man behöver inte vara rädd om dem. nackdelar är ju när 90 min band placerats innuti banspelaren istället för i kassetten...
Jag tror att om 20 år är det skittufft att ha kassettbandare i bilen.
-
- Legend!
- Kontakt:
-
- Legend!
- Kontakt:
-
- Gör inte annat än skriver...
Vinylspelare till bil hörde jag en som hade, men nålen var tvungen att pressa så hårt mot skivan, så LP-na blev olyssningsbara efter ett tag.
Men bruset på Kasetter är lite för höga, och volymen är svårt att få upp högt, visserligen stannar ju allt ljud i bilen då, men ändå...
Men bruset på Kasetter är lite för höga, och volymen är svårt att få upp högt, visserligen stannar ju allt ljud i bilen då, men ändå...
Martin Fåglefelt
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
tel. 0725-423500
BMW 528 Sedan -99
BMW 530 Sedan -04
tel. 0725-423500
usch för komprimering! iofs lyssnar jag ju på en bandare i min bil.. dörrfacken är överfulla av kassetband!Ando skrev:säger bara en sak...MiniDisk...äger allt (nästan), 5 timmars musik...

Det är coolt med bandare--

Jo det är ganska kass att komprimera...men endel låtar spelar det inte så stor roll (beror på vad man ska ha det till), goaste med MD är att det inte tar så lång tid att spela in från datorn, (kör man från mp3 så är det ju ganska kass kvalité endå), bara 1,5 timme för 5 timmars musik är inte farligt...eller?
finns ju faktiskt olika kvalitér på mp3 också, alla är inte dåliga men oftast går det inte gämföra med CD. Något som påverkar mer är kvalitén mellan CD och mp3 är ju vad man har fär ljudanläggning...påverkar mycket mer...323poweremil skrev:Mp3 komprimering är ju helt kasst, en dammig LP kan låta bättre. Kassetband är ju okomprimerat och det är gytt, så även LP. En vanlig CD har viss komprimering, dock väldigt lite.
I saaben har jag sonys mp3-spelare, som jag tycker fungerar alldeles utmärkt. Visst blir kvalitén lite sämre men det märker man inte i en bil som inte har en perfekt anlägning för övrigt. Vill man vara perfektionist så duger inte ens CD, då ska det ju vara LP.
Det är otroligt skönt att slippa alla dessa CD-skivor i bilen. Nu bränner jag ner ca 100 låtar på en skiva och spar en massa (1 på 10) skivor i bilen. Jag har Mp3 för att det är praktiskt och låter bra!
Det är otroligt skönt att slippa alla dessa CD-skivor i bilen. Nu bränner jag ner ca 100 låtar på en skiva och spar en massa (1 på 10) skivor i bilen. Jag har Mp3 för att det är praktiskt och låter bra!
Marcus Gindemo
Bmw 530 xd
Saab 9-5 aero
Saab 900 t16 cab
Saab 9-3 toppola
Bmw 530 xd
Saab 9-5 aero
Saab 900 t16 cab
Saab 9-3 toppola
-
- Legend!