Så gott med kaffe!
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Legend!
Så gott med kaffe!
Hur mycket kaffe dricker ni per dag?
En mugg = 2 dl.
För mig själv blir det mellan 3-5 muggar.
En mugg = 2 dl.
För mig själv blir det mellan 3-5 muggar.
-
- Legend!
- Kontakt:
Varför dricker man kaffe? Säg inte att det är gott för det tycker ingen i början det har jag gjort en undersökning på.
Anser att det är precis om med cigaretter, grupptrycket å sen är man fast.
Kaffe är så starkt att hade det kommit till sverige nu så hade det aldrig tillåtits. Så illa är det.
Få inga skuldkänslor nu bara. Det är nog inte så syndigt att dricka kaffe. Däremot är det synd att ni inte förstår bättre

Kaffe är så starkt att hade det kommit till sverige nu så hade det aldrig tillåtits. Så illa är det.
Få inga skuldkänslor nu bara. Det är nog inte så syndigt att dricka kaffe. Däremot är det synd att ni inte förstår bättre

BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
-
- Legend!
Håller med!Lotus Samuel skrev:Varför dricker man kaffe? Säg inte att det är gott för det tycker ingen i början det har jag gjort en undersökning på.![]()
Har druckit kaffe då jag inte haft något val (av artighets skäl) men gott är det inte!
Marcus Gindemo
Bmw 530 xd
Saab 9-5 aero
Saab 900 t16 cab
Saab 9-3 toppola
Bmw 530 xd
Saab 9-5 aero
Saab 900 t16 cab
Saab 9-3 toppola
Usch å fy å blä å äckel vad äckligt det är med kaffe!! Men att de luktar gott håller jag med om!!
----------------------
Julia Thorstensson
- Skoda Octavia RS -08
- Seat Ibiza Cupra 16v -98 (Såld)
- Golf CL (Såld) -88
www.jrc.nu
Julia Thorstensson
- Skoda Octavia RS -08
- Seat Ibiza Cupra 16v -98 (Såld)
- Golf CL (Såld) -88
www.jrc.nu
Tycker väldigt mycket om kaffe, det både luktar å smakar såå gott!!!
Bara det är riktigt starkt förstårs... inget utlandskaffe tack.
Men som sagt, allt har sina baksidor... själv har jag nog bara druckit en kopp i halvåret de senaste 3 åren pga huvudvärk. Antingen så måste jag dricka kaffe flera ggr dagligen... eller så får jag huvudvärk ca 3dagar efter sista koppen... vad har man då för val? Vill inte känna mig beroende, utan bara kunna ta en kopp å va social... men inte funkar det...
Bara det är riktigt starkt förstårs... inget utlandskaffe tack.
Men som sagt, allt har sina baksidor... själv har jag nog bara druckit en kopp i halvåret de senaste 3 åren pga huvudvärk. Antingen så måste jag dricka kaffe flera ggr dagligen... eller så får jag huvudvärk ca 3dagar efter sista koppen... vad har man då för val? Vill inte känna mig beroende, utan bara kunna ta en kopp å va social... men inte funkar det...
-
- Legend!
- Kontakt:
Eftersom jag är en svettig industriarbetare så dricker jag automatkaffe ett par ggr om dan. Automatkaffe har tyvärr ingen effekt på mig, utom att magen kan bli vansinnig (gaser) och trötthet.
Mitt eget hembryggda kaffe däremot är jättegott!
PS. Vi har Selectakaffe på jobbet, Sturesson! DS
Mitt eget hembryggda kaffe däremot är jättegott!
PS. Vi har Selectakaffe på jobbet, Sturesson! DS

Anders Karlsson
Opel Commodore 3,0 24V -77, konbaneglidare
Opel Rekord -69, motorlös bandräpare
Självklart dricker jag inte kaffe! Man är väl en sann VVKare....
Jag kan däremot jämnföra mig med en knarklangare, oftast använder de inte knark utan bara säljer skiten och tjänar pengar på det......
(typ Oscar...)

Jag kan däremot jämnföra mig med en knarklangare, oftast använder de inte knark utan bara säljer skiten och tjänar pengar på det......

Jo vet jag om detta och jag vet tyvärr även om att det är Jönköpingspacket som sköter de maskinerna. Kan tyvärr inte lämna några som helst garantier på deras inställningar i automaten. Men jag ska ta upp det med ledningen... Det jobbar ju en hel del löst folk i jkpg....Karlsson skrev:PS. Vi har Selectakaffe på jobbet, Sturesson! DS

Ja, du får styra upp det här och peka med hela handen! Vi har blivit lovade en ny automat på våran avdelning, den skulle komma inom 14 dar sa Selectamannen för snart en månad sen.
Från det att man stoppat i kronan så tar det ca 45 sek innan man får sitt kaffe. Nästa gubbe får vänta ännu längre eftersom kronan bara trillar rakt igenom. Man får vänta tills maskinen slutat susa, sen vänta ytterligare ca 15 sek. SEN kan man stoppa i kronan och få sitt kaffe.
Vi har bara 10 min rast och det är runt 10 pers som brukar ta kaffe.
Enkel matematik; alla kan inte få kaffe, chefen blir sur för att vi maskar och vi svettiga arbetare blir sura och gör revolution.
Från det att man stoppat i kronan så tar det ca 45 sek innan man får sitt kaffe. Nästa gubbe får vänta ännu längre eftersom kronan bara trillar rakt igenom. Man får vänta tills maskinen slutat susa, sen vänta ytterligare ca 15 sek. SEN kan man stoppa i kronan och få sitt kaffe.
Vi har bara 10 min rast och det är runt 10 pers som brukar ta kaffe.
Enkel matematik; alla kan inte få kaffe, chefen blir sur för att vi maskar och vi svettiga arbetare blir sura och gör revolution.
Anders Karlsson
-
- Gör inte annat än skriver...
-
- Legend!
-
- Gör inte annat än skriver...