Bilorientering - resultat
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Bilorientering - resultat
då finns resultatet på http://www.missionshuset.com/bil/
-
- Legend!
-
- Megapostare!
- Kontakt:
Jag bröt, hel OCH halvljus pajade, var nog reläet. Hade helljus om jag höll inne spaken. Min kartläsare var inte road att åka tillbaka till Älgabäcksryd så det var bara att ta sig hem. Parkeringsljus vid möte. Livsfarigt.
Annat som pajade igår i bilen: kopplingen (slirade, gick inte att justera), torkarna, fläkten, blinkers.
Nu går bilen till skroten.
Fick iallafall se hur styrelsen såg ut...
Annat som pajade igår i bilen: kopplingen (slirade, gick inte att justera), torkarna, fläkten, blinkers.
Nu går bilen till skroten.
Fick iallafall se hur styrelsen såg ut...
Tja vad ska man säga...
Min kartläsare började må illa i ett ganska tidigt stadium. Sen gjorde vi ett jätte fel. Letade efter skyltar vid punkterna. Det va ju bara vid OK det satt skyltar.
När vi fick reda på det efter halva banan, sket vi i det och bara åkte efter Samuel och sladdade så gott det gick. Nästa gång satsar jag hårdare. Ska ha en bil med all tänkbar utrustning, som t.ex. en bra fungerande lampa, innerbelysning, en tredje person som sköter anteckningarna och jag kanske skulle lyssnat på genomgången för nybörjare så man kommer ihåg "reglerna".
Men som vi sa igår, hur skulle det se ut om styrelsen alltid vinner?? Placeringen är lite medvetet....

Men som vi sa igår, hur skulle det se ut om styrelsen alltid vinner?? Placeringen är lite medvetet....

-
- Legend!
- Kontakt:
-
- Legend!
Hm. Känner igen det där. Det var väl ungefär vid rättningen som jag förstod systemet...Sturesson skrev:Sen gjorde vi ett jätte fel. Letade efter skyltar vid punkterna. Det va ju bara vid OK det satt skyltar.
Japp! Jag med!Samuel skrev:Nästa gång ska jag köra!!!!
Visst är de fina!Hammer skrev:Fick iallafall se hur styrelsen såg ut...

Kul att ni kom i alla fall. Själv var jag killen i röd tröja som inte fick någon kartläsare...
hm, 9:e plats grymt!
Hade iofs en lätt förvirrad kartläsare, men när vi väl fick upp farten hade vi inte många fel. Var bara den första biten där vi satte alla fel utom rundkörnings felet... kul var det iallafall. Vi slog iallafall maccan som startade precis innan oss.
fattar inte varför jag alltid ska komma sista av dom som har samm oxå..skumt
Hade iofs en lätt förvirrad kartläsare, men när vi väl fick upp farten hade vi inte många fel. Var bara den första biten där vi satte alla fel utom rundkörnings felet... kul var det iallafall. Vi slog iallafall maccan som startade precis innan oss.
fattar inte varför jag alltid ska komma sista av dom som har samm oxå..skumt
Senast redigerad av 1 Andreas K, redigerad totalt 10 gånger.
/Andreas
erfarenheter från "familjerallyt"
två personer i bilen måste vara idealet en läser, en kör. ökar man med en person, så blir det ännu en som kan bli oense om koordinaterna. vi var fyra i bilen. som om inte det vore nog, så hade vi installerat komradio o tänkte samarbeta med två andra bilar. alltså tio - tolv olika tolkningar av den egentligen ganka enkla kartan.
vi tyckte safarit hade gått ganska bra, tills vi kom i mål o insåg hur många skyltar vi hade missat, o då körde vi ändå lilla banan..
MEN, det viktiga är inte att vinna, utan att köra amazon...
två personer i bilen måste vara idealet en läser, en kör. ökar man med en person, så blir det ännu en som kan bli oense om koordinaterna. vi var fyra i bilen. som om inte det vore nog, så hade vi installerat komradio o tänkte samarbeta med två andra bilar. alltså tio - tolv olika tolkningar av den egentligen ganka enkla kartan.
vi tyckte safarit hade gått ganska bra, tills vi kom i mål o insåg hur många skyltar vi hade missat, o då körde vi ändå lilla banan..
MEN, det viktiga är inte att vinna, utan att köra amazon...
-
- Gör inte annat än skriver...
Här finns bilder från träffen: http://www.attitudemotorclub.com/events ... ing021109/
Samuel Silverudd | Team GMBH Rennsport