Fredrock skrev:Oj, visste inte att det fanns något sådant som snygga 240. Är det några USA varianter då eller?
Mitt statement står fast, ingen av dina bilder föreställde en snygg 240 martin. Pappa hade en bajsbrun 81a, den tog jag körkort i men, snygg var den inte. Därefter satt jag bakom ratten i en 740- 85.
Det fanns en tid i mitt liv jag tycke att Volvo 740 var den snyggaste bilen på jorden. Den tiden är nu förbi, och när jag ser andra som är i den fasen blir jag nästa gråtfärdig. Även min 140 är inte så lockande längre, som den en gång var. Jag tror bestämt man har vuxit till sig...
Maccan140 skrev:Det fanns en tid i mitt liv jag tycke att Volvo 740 var den snyggaste bilen på jorden. Den tiden är nu förbi, och när jag ser andra som är i den fasen blir jag nästa gråtfärdig. Även min 140 är inte så lockande längre, som den en gång var. Jag tror bestämt man har vuxit till sig...
Men eftersom jag är barn, och bestämt mig för att så länge förbli, så undrar jag ju vad du ska göra av din 140? Sälja kanske?
Allt är till salu för rätt pris... Tänkte göra tokrenovering på den i vinter, men nu hägra en corsa mycket mera. Intresserad annars eller? Jag har mycket godis till den liggandes. (trim, diff m.m.)
Det är alltid en fördel . Jag kan ju rekomendera 140 som första bil. Det hade jag en. Gjorde iordning och lackade den lagom tills jag fick körkort. Billiga delar och äckligt lättmekad. De går väl inte så gytt orginal, men trimmar man till dem lite så kan de gå rätt hyfsatt. Men så länge den ser ut att gå fort spelar det ju ingen roll...
Ja du har inte funderat på det. Måste ha tag i en Corsa först. Men den är besikiad till Juni. Skattebefriad och ingen rost i golv/underrede. Dock dåliga baljor. 5000:- iallafall.... har ju en del delar oxå som sagt.
jodå, det finns faktiskt snygga 240 oxå. men det kan bli lite patetiskt med dtm-utblås och allt vad det heter på en volvo.
Det finns ju liksom bättre utgångsmaterial:)
anser nog att en saab 99 kan bli sportigare..
fast min egen vision är en silverfärgad mazda 323r med bur o värsta trimmet, hur sportig är den på en skala?