Har många gånger tänkt på att min bilkörning styrs väldigt mycket av den musik som är på i bilen, Lyssnade häromdan på en lovsångsplatta med delirious...körde väldigt lungt o fokuserat...klartänkt skörning!!!
O i förra veckan var det gamal jerusalem som vräkte ur högtalarna...Körde fort, bestämt men ändå ganska säkert...
Men igår plockade jag fram en platta med lite SKATEROCK...körde ruskigt hårt, aggresivt...trampade nästan på mina andra medtrafikanter
Är det fler än jag som låter sin bilkörning inspireras av musiken som kommer ur högtalarna??? Kul fråga, tror nopg att väldigt många styrs av musiken...på gott eller ont!!!
hrm om man lyssnar på en massa skum hårdrock, hur kör man då, brutalt?
Och lyssnar jag inte på det så blir det något techno trams och då är man ju inte lung heller
arsestar skrev:har en teori om att hiphop aktigt måste vara den bästa musiken... en lagom blandning liksom...
synd bara att den är så dålig
Vadå dålig? Va snackar du om? Det är ju hur soft som helst ju!
joo... vissa låtar av vissa artister kan faktiskt funka.
hur som helst så håller jag med om att den skönaste musiken kommer från motorn. synd bara att ingen av mina kompisar kan förstå mig.
[David Knutsson] Volkswagen Polo -96. Liten, lila, pendling.
Kawasaki ZX9R -98. Snabb, grön, nice. - till salu
Ämnet har faktiskt varit uppe i teknikmagasinet där man hade med en professor i musikvetenskap, eller nått sånt. Vi påverkas helt klart utav den musik vi har i bilen, dock kan man inte säga att någon musik är fel. Vissa människor skulle kanske påverkas på samma sätt av ett Bach-stycke som jag skulle av Tourniquet eller Relient K.
oavsett hur man kör får man se upp såm man inte kör ända in i himlen
Vore ju tråkigt, sånt händer allt för ofta!!!
men med jesus i bilen kan man köra i fel fil o ändå klara sig!!!