Inbrott i bilen

Allt som handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Flate
Megapostare!
Kontakt:

Inbrott i bilen

Inlägg av Flate »

Vaknade i onsdags och skulle ut och hämta en väska i bilen för att jag skulle packa grejer för att åka till fjälls. Gick ut i bilen, öppnade dörren och då ser jag att en ruta på på framdörren på höger sida är sönderslagen, kollar mot stereon och den är borta. Kollar bagaget och ser att dom rotat runt och ryckt i kablarna till slutsteget men inte fått bort dom. Sen går jag in och ringer mamma som är på tenneriffa och gottar sig, det är hon som sköter försäkringen på bilen. Då säger hon att det bara är trafikförsäkring på bilen och då blir man lite less. Ringer iaf polisen som säger att dom inte kan göra nåt men tog en anmälan. Tur att man har en billig stereo och att dom inte tog slutsteget och basen. Rutan kostade 100kr på skroten, men man får vara utan stereo ett tag.
/Fredrik A
H
Normal postare
Kontakt:

Re: Inbrott i bilen

Inlägg av H »

Flate skrev:Vaknade i onsdags och skulle ut och hämta en väska i bilen för att jag skulle packa grejer för att åka till fjälls. Gick ut i bilen, öppnade dörren och då ser jag att en ruta på på framdörren på höger sida är sönderslagen, kollar mot stereon och den är borta. Kollar bagaget och ser att dom rotat runt och ryckt i kablarna till slutsteget men inte fått bort dom. Sen går jag in och ringer mamma som är på tenneriffa och gottar sig, det är hon som sköter försäkringen på bilen. Då säger hon att det bara är trafikförsäkring på bilen och då blir man lite less. Ringer iaf polisen som säger att dom inte kan göra nåt men tog en anmälan. Tur att man har en billig stereo och att dom inte tog slutsteget och basen. Rutan kostade 100kr på skroten, men man får vara utan stereo ett tag.
Vad trött och arg jag blir när jag får höra sånt!!! :aaarrgghh Så får man verkligen inte göra!!! :nono: Vissa borde skaffa sig ett jobb...eller nåt!!! >:)

Men kolla om inte hemförsäkringen täcker detta inbrott. Hos vissa försäkringsbolag ingår även bilinbrott i hemförsäkringen, beroende på vart bilen är parkerad när inbrottet sker.

Hoppas att det löser sig!
Senast redigerad av 1 H, redigerad totalt 14 gånger.
:hide:
Helene Fåglefelt
Miss J
Deluxpostare!

Re: Inbrott i bilen

Inlägg av Miss J »

vad trött jag blir på folk som inte kan låta andras grejer vara!!!!!!! :boxing: :wild: Att de inte fattar att normala människor jobbar och sliter för att få ihop pengar till sina grejer... tror de att de blir lyckligare av att sno andras grejer? :confused3 Hoppas det ordnar sig med stereon!!
----------------------
Julia Thorstensson
- Skoda Octavia RS -08
- Seat Ibiza Cupra 16v -98 (Såld)
- Golf CL (Såld) -88
www.jrc.nu
Mae
Legend!

Inlägg av Mae »

Jag har haft inbrott en gång för några år sedan.
Dom slog in rutan sedan verkar det som om dom blivit skrämda av något för att dom tog inget.
Sen dess så har jag alltid haft bilar med larm i.

Larm - Det lönar sig i längden.
Marcus Arvidsson Medlem 241
Regionsombud för södra Sverige :racesmile
Kör: Skoda Superb combi
Skriv svar