Medlem i SBF

Här kan du ställa frågor riktade direkt till styrelsen. Du måste vara registrerad som användare för att kunna skriva här.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen, Styrelse

Anders Toll
Legend!

Medlem i SBF

Inlägg av Anders Toll »

Varför VSR inte fick köra på Uråsa:
Men eftersom inte VSR är medlem i SBF ännu så har det inte ett dyft med engångslicenserna för dom tävlande att göra... Utan medlemskap i SBF så kan man inte få banan besiktigad och därmed inte få någon banlicens. Utan banlicens så kan inte SBF sanktionera tävlingen och därmed går det inte att få tävlingstillstånd. Om en SBF ansluten klubb arrangerar en osanktionerad tävling så riskerar den klubben att bli utsparkad ur SBF. Dessutom så riskerar alla som är licensierade (FHRA mfl) funktionärer att få sina licenser indragna för medverkan i ett osanktionerat eller olagligt race.
Är Attitude med i SBF eller hur är det?
Zizzan
Dunderpostare!
Kontakt:

Inlägg av Zizzan »

Nej vi är inte med, vad jag vet. :freak: Men vi har pratat om det... :chatter: Det kostar ju en del har jag för mig :confused:
Bild

Cecilia Belfrage
Anders Toll
Legend!

Inlägg av Anders Toll »

Zizzan skrev:Nej vi är inte med, vad jag vet. :freak: Men vi har pratat om det... :chatter: Det kostar ju en del har jag för mig :confused:
Oki.

Siffran 600 kr/år nämndes i VSRs forum. Fast jag har ingen aning om vad det innebär så det är lite svårt att veta om det är lite eller mycket pengar... :think2:
Samuel Lindkvist
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Samuel Lindkvist »

Det kostar nog mer än 600kr, har för mig att det va nån % på medlemsantalet eller nåt. Sen måste man söka tillstånd varje gång man ska göra nåt å det kostar också pengar. Det känns som det inte spelar nån roll. Vi som har licens blir av med den vad vi än gör. Vi får inte ens åka å köra hyrkart i 10min enl SBF. :nono:

Porscheklubben har 11 banträffar men är inte med i SBF heller pga att det är för dyrt gissar jag. Å då har dom ändå en budget på några mille :roll: Eller beror det på nåt annat :confused:
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Samuel S
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Samuel S »

Det kostar 600:- att gå med, men sen är det en årlig avgift på 1500:- också.
Och det kanske inte är så illa farligt för oss.
Men det största problemet är väl att det innebär ganska omfattande stadge-ändringar för oss om vi ska bli accepterade. Men det skulle säkerligen gå att ordna på nåt sätt.

Frågan är ju dock om vi behöver vara med.
De träffar vi arrangerar är ju inga tävlingar utan mer körövningar och förarträning.
Är man med så har man mycket mer krav på sig och det kostar mer.
Men man kan också arrangera tävlingar och ha egna licenskurser osv..
Som vi hört innan så finns det gott om stora klubbar som inte är med.

Men varför inta ta en funderare på det över sommaren och så kan vi ta och diskutera det mer inför nästa årsmöte. För innan dess kan det inte hända nåt ändå. (pga stadgarna)
Gäller särkilt ni i styrelsen och motorsportutskottet, men även övriga.
Samuel Silverudd | Team GMBH Rennsport
Anders Toll
Legend!

Inlägg av Anders Toll »

BMW Samuel skrev:Men varför inta ta en funderare på det över sommaren och så kan vi ta och diskutera det mer inför nästa årsmöte.
Ja, det låter som en bra idée. :wink:
Skriv svar