min kära golf diesel har nu börjat säga stopp, en resa i söndags kväll fick den hämskt lustiga läten för sig..
när man gasar blir det ett mycket egendomligt ljud, låter precis som en gamal förgasare, bludrar o allmänt jobbig... men så fort man inte gasar eller pressar den, så låter det inget.. vad kan detta vara.. trodde det bara var gammla bensinare som bludrade o spottade illa..
så är det någon vänlig själ som känner igen sig så blir jag o GTD väldigt glada..
missljud
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Normal postare
- Kontakt:
missljud
Rickard Wackt
Re: missljud
Går den sämre med, eller låter det bara?gtd rickard skrev:min kära golf diesel har nu börjat säga stopp, en resa i söndags kväll fick den hämskt lustiga läten för sig..
när man gasar blir det ett mycket egendomligt ljud, låter precis som en gamal förgasare, bludrar o allmänt jobbig... men så fort man inte gasar eller pressar den, så låter det inget.. vad kan detta vara.. trodde det bara var gammla bensinare som bludrade o spottade illa..
så är det någon vänlig själ som känner igen sig så blir jag o GTD väldigt glada..
David Vindlycke
Yamaha wr 400f
Bmw 318 E46 -03
-
- Normal postare
- Kontakt:
Inte speciellt, har inte tok varvat så mycket... låter bedrövligt illa då, har du någon idé på vad det kan vara... börjar nästan bli lite orolig nu, kan ju tänkas att bilen bara hade fått ett feberfnatt, men det verkar vara en allvarlig influensa...Ivarsch skrev:
Går den sämre med, eller låter det bara?
asså jag är verkligen ingen expert.. förmodligen finns det folk som kan betydligt mer än mig men ingen annan skriver ju så ja chansar väl lite.. 
fast det jag funderade lite på var väl om den verkligen går på alla cylindrar.. men om du inte känner nån direkt skillnad i hur den går så låter det ju otroligt att det skulle vara det..
jag vet inte.. ring och fråga nån golfreparatör.. telefonsamtal kostar ju inget iaf..

fast det jag funderade lite på var väl om den verkligen går på alla cylindrar.. men om du inte känner nån direkt skillnad i hur den går så låter det ju otroligt att det skulle vara det..
jag vet inte.. ring och fråga nån golfreparatör.. telefonsamtal kostar ju inget iaf..
David Vindlycke
Yamaha wr 400f
Bmw 318 E46 -03
Har två bröder som kört gtd och varav den ena bilen hade samma symptom, det visade sig vara ett av axeldrevet för kedjan/remmen till kammen som höll på att lossna. Kolla om du har tätt i bränslefiltret först släng i den red- line ( halv flaska på 30 liter ) obs man ser inte på filtret om det är tätt så byt!! Stannar besvären kvar så kolla upp om vevaxelns drev sitter samt kamdrevet kan vara så illa att den "kuggat ett snäpp".
Oftast kollas detta av en bra diesel- mek så kolla runt om detta, kan vara knöligt att kolla själv.
MVH / Peter
Oftast kollas detta av en bra diesel- mek så kolla runt om detta, kan vara knöligt att kolla själv.
MVH / Peter