Ny "tråd" under allmännt?

Här kan du ställa frågor riktade direkt till styrelsen. Du måste vara registrerad som användare för att kunna skriva här.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen, Styrelse

Reco
Styrelseledamot
Kontakt:

Ny "tråd" under allmännt?

Inlägg av Reco »

hej,

Jag har funderat på om man inte skulle kunna lägga in en ny "tråd" under allmännt med ämnet Gud?

Alltså ett ställe att diskutera allt som rör tron, dela med sig av sina upplevelser osv.
[David Knutsson]
Volkswagen Polo -96. Liten, lila, pendling.
Kawasaki ZX9R -98. Snabb, grön, nice. - till salu
Daniel Båge
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Daniel Båge »

Jag sitter iofs inte med i styrelsen, men jag är i alla fall moderator.

Det är helt fritt att starta en tråd om tro, böneämnen eller liknande.
Gör detta i offtopic. :wave:
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
Z3 Viktor
Megapostare!
Kontakt:

Inlägg av Z3 Viktor »

Men vad han menar är väl en typ "tråd" som offtopic och motorsnack...
Har jag rätt arestar? :)
Daniel Båge
Legend!
Kontakt:

Inlägg av Daniel Båge »

Jo jag förstår det, men det har ju inte direkt flödat över med såna inlägg så jag tycker att starta en ny kategori är lite overkill.

Men visar det sig att det blir väldigt många inlägg med nästan samma innehåll så får vi väl ta det under övervägande då. Men så som det ser ut för tillfället så är det inte nödvändigt.

Det vore ju tråkigt om den kategorin vore helt inaktiv och tom, eller?
För Maccan i tiden.
Team GMBH Rennsport
JAC
Ultrapostare!
Kontakt:

Inlägg av JAC »

Porsche Daniel skrev:Det vore ju tråkigt om den kategorin vore helt inaktiv och tom, eller?
det blir den nog inte om man skapar den. varför inte testa i en månad eller två och se efter? jag tror inte att folk har tänkt på det så mkt eftersom att det (nästan. om man bortser från offtopic) "bara" finns trådar om bilar och sånt.

give it a try (tycker jag) :boxing:
[Joel Christoffersson]

Jag vågar inte säga vad jag tycker om 240. Däremot är Fodka världens fulaste bil.
Z3 Viktor
Megapostare!
Kontakt:

Inlägg av Z3 Viktor »

JAC skrev:
Porsche Daniel skrev:Det vore ju tråkigt om den kategorin vore helt inaktiv och tom, eller?
det blir den nog inte om man skapar den. varför inte testa i en månad eller två och se efter? jag tror inte att folk har tänkt på det så mkt eftersom att det (nästan. om man bortser från offtopic) "bara" finns trådar om bilar och sånt.

Jag håller med JAC, man kan ju testa ett tag... :)
JAC
Ultrapostare!
Kontakt:

Inlägg av JAC »

Z3 Viktor skrev:
JAC skrev:

Jag håller med JAC, man kan ju testa ett tag... :)
väntar med spänning på resultat (heter det så?)

hurra! någon höll med mig!
[Joel Christoffersson]

Jag vågar inte säga vad jag tycker om 240. Däremot är Fodka världens fulaste bil.
Reco
Styrelseledamot
Kontakt:

Inlägg av Reco »

det har ju varit mycket snack om att det ska synas att det är en kristen klubb på träffarna, då måste det ju vara minst lika viktigt på forumet.

eller har jag fel?
[David Knutsson]
Gindemo
Lever här på forat...

Inlägg av Gindemo »

arsestar skrev:det har ju varit mycket snack om att det ska synas att det är en kristen klubb på träffarna, då måste det ju vara minst lika viktigt på forumet.

eller har jag fel?
Håller med väldigt mycket.
Om ämnet finns kanske "icke kristna" vågar ställa sina frågor. Eller att det är lättare att lägga fram sina böneämnen m.m.
Marcus Gindemo
Bmw 530 xd
Saab 9-5 aero
Saab 900 t16 cab
Saab 9-3 toppola
JAC
Ultrapostare!
Kontakt:

Inlägg av JAC »

det ser (i mina ögon) ut som att det skulle vara värt ett försök. jag tycker faktiskt att ni ska göra en.
[Joel Christoffersson]

Anders Toll
Legend!

Inlägg av Anders Toll »

Jag är tveksam till att det skulle vara bra.

Kan vi inte avvakta och se om det blir väldigt många inlägg som handlar om vår tro? Än så länga är ju trafiken på forumet så liten att inlägg inte "försvinner".
Martin
Lever här på forat...

Inlägg av Martin »

det skulle kanske se ganska tråkigt ut, om vi som kristet forum bland många andra, har ett eget ämne för guds frågor, men vi använder den inte/väldigt lite, i mina ögon skulle det se ut som om vi inte är intresserade av gud alls. då tycker jag att det är bättre att de frågor som finns ligger inder off topic.

tanken är väldigt bra, men jag tror faktiskt inte den håller.

fast det hade verkligen varit fantastiskt, om man kunde komma in på vårt forum o hitta aktiva inspirerande diskutioner om gud!
Martin .. Sköld
samuel
Turbopostare!
Kontakt:

Inlägg av samuel »

Men hur kan frågor om Gud passa under en rubik som "Off topic". Enligt mig finns det inget som är mer "On topic" än Gud, men hey, thats me...
"If you are not living on the edge, you are taking up too much space" - No Fear
Caroline
Turbopostare!

Inlägg av Caroline »

Fick en tanke bara att om de blir en ny rubrik för Gud så kommer nog inte så många okristna läsa där...

Då är det väl bättre att det ligger under offtopic, inte för att lura nån att läsa utan mer ge dem chansen till det!! :D

om ni förstår vad jag menar?
[Caroline Knutsson]
Reco
Styrelseledamot
Kontakt:

Inlägg av Reco »

miss c skrev:Fick en tanke bara att om de blir en ny rubrik för Gud så kommer nog inte så många okristna läsa där...

Då är det väl bättre att det ligger under offtopic, inte för att lura nån att läsa utan mer ge dem chansen till det!! :D

om ni förstår vad jag menar?
jo fast samtidigt, min kära syster, så kan det som sagt vara lättare för ickekristna att ställa en fråga om ämnet om det finns en rubrik för just det.
visst, en oaktiv del påforumet med rubriken Gud skulle se väldigt dålig ut. men den finns ändå där. för som jag har sett det senaste så har väl trådar som handlar om Gud osv. ökat? tänker på böneämnen, och bönesvar. Men det finns ju helt klart både för och nackdelar.

En omröstning om hur många som skulle vara intresserade kanske?
[David Knutsson]
Nicke Nyman
Gör inte annat än skriver...
Kontakt:

Inlägg av Nicke Nyman »

Min fråga i de stora hela är varför de inte bara görs en del i index med Motorsnack, Teknik och Offtopic som handlar om Tro?? Kostar forumet pengar eller nåt? Eftersom de verkar vara sånt stort motstånd att ha en sådan del!!??!!??!!

De kanske är anledningen till att ingen ställer frågor om tron och sånt för att de inte finns någon "riktig" del att göra de i?
De va bara en liten fråga... Förstår dom som vill ha en ny del som handlar om tro men förstår inte varför vi INTE skulle kunna ha en??

Nicke 8)
Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Skriv svar