Korsnings-kärring-stopp???
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
Hejsan, har ett litet problem. När jag kört hårt med turbon och kommer in i en korsning så vill den gärna dö när man trycker ner kopplingen. Jag tror det har att göra med att massmätaren talar om för datorn att den ska ösa i mer soppa, medans dumpen släpper ut allt tryck. Kan ju inte gärna skicka tillbaka trycket in i turbon...
Är det nån som har ett tips på hur jag ska lösa detta problem????
Är det nån som har ett tips på hur jag ska lösa detta problem????
Enkelt. Har du luftmassemätare ska du INTE ha en dump som släpper luften rakt ut i vida världen. Du ska ha en återcirkulerande, den låter iofs inte lika tufft, men den fungerar som den ska.
[Daniel Lindmark]
"Ovanstående skall ses som skarp ironi,
jag menar aldrig vad jag säger.
Fast ibland kanske jag gör det..."
Om du inte tror på mig (jag tar inte illa upp) så kan du diskutera saken på http://www.zatzy.com
Där finns mycket kunnigt folk.
Där finns mycket kunnigt folk.
[Daniel Lindmark]
-
- Normal postare
- Kontakt:
bil?
Vad är det för bil??
På saabar så har det inte varit något problem med att man inte får tillbaka luften utan dumpar den rakt ut... jag har kompisar som kör 9-3 turbo och som dumpar rätt ut.... det är inga problem. Dock vet jag att det SKA inte funka.. men det gör det visst ändå...
bara lite iakttagelser som jag har gjort... kan ju inte säga att det inte är dumpen i ditt fall...
lycka till//Peter
På saabar så har det inte varit något problem med att man inte får tillbaka luften utan dumpar den rakt ut... jag har kompisar som kör 9-3 turbo och som dumpar rätt ut.... det är inga problem. Dock vet jag att det SKA inte funka.. men det gör det visst ändå...
bara lite iakttagelser som jag har gjort... kan ju inte säga att det inte är dumpen i ditt fall...
lycka till//Peter
-
- Normal postare
- Kontakt:
-
- Normal postare
- Kontakt:
Hejsan igen. Det var ett tag sen... Nu har jag den nya dumpen här hemma, nu kommer nästa problem! När ska jag få tid att fixa dit den??? Det var nån som undrade vad det var för bil... Det är en lite modifierad Volvo 740 kan man kanske säga....
jaja, Nu ska jag sluta babbla..... Hare Bra!
jaja, Nu ska jag sluta babbla..... Hare Bra!
Det är inte storleken som räknas, det är hastigheten!!