Kristen hemsida!

Allt som INTE handlar om bilar, mc, mm.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

JAC
Ultrapostare!
Kontakt:

Inlägg av JAC »

Porsche Daniel skrev:
André skrev:Rom 1:27 till exempel, bibelstället avser en text i GT som jag inte kan dra mig till minnes.
Tack!

Källhänvisning är alltid bra. Gillar inte när man säger bara det står i Bibeln att ...
f'låt :oops:tänkte inte på det...
[Joel Christoffersson]

Jag vågar inte säga vad jag tycker om 240. Däremot är Fodka världens fulaste bil.
Ensten
Snubben som nästan bara läser
Kontakt:

Inlägg av Ensten »

Porsche Daniel skrev:
JAC skrev:det står ganska tydligt i bibeln att män som ligger med män begår en synd (detta gäller givetvis kvinnor med). detta betyder alltså inte att det är själva kärleken som är synden (hur kan kärlek vara ond??) utan själva sexet...
Var står det? :confused:
Jag vet inte om det är aktuellt längre, men håll till godo:

3 Mos 18:22

Svenska Folkbibeln (www.folkbibeln.net):
Du skall inte ligga med en man som en man ligger med en kvinna. Det är avskyvärt.

Bibel 2000 (www.bibeln.se):
Du får inte ligga med en man som man ligger med en kvinna; det är något avskyvärt.

3 Mos 20:13

Om en man ligger med en annan man som en man ligger med en kvinna, begår de en avskyvärd handling. De skall straffas med döden. De bär på blodskuld.

Om en man ligger med en annan man som med en kvinna, har de båda gjort något avskyvärt. De skall straffas med döden, skulden för deras död är deras egen.

Rom 1:27

På samma sätt övergav männen det naturliga umgänget med kvinnan och upptändes av begär till varandra. Män bedrev otukt med män och fick själva ta det rättvisa straffet för sin förvillelse.

likaså övergav männen det naturliga umgänget med kvinnorna och upptändes av begär till varandra, så att män bedrev otukt med män. Därmed drog de själva på sig det rätta straffet för sin villfarelse.
Skriv svar