Fick en ispropp som gjorde att bränslepumpen "skenade" eller låste sig troligtvis blev det för högt tryck på grund av isproppen. Iallafall så visade det sig genom ett plågat ljud från pumpen och att tempmätaren fick spelet o kontorlampor släcktes, o motorn hackade o dog. Ett relä i motorrummet i närheten av insuget, såg inte vilket, fick också spelet när det var ispropp. Men isproppen försvann efter lite fullgasköring och fulltankning + lite K-skydd och bilen gick bra igen. Körde senare samma dag riksväg i ca 3 mil gick helt normalt, plötsligt tvärdör bilen, trodde det var ny ispropp. Väntade en stund men ingen skillnad, motorn tänder men tuffar bara på några cylindrar i kanske 10 s och dör sedan. Inget onormalt ljud från bränslepumpen hörs nu heller.
Bilen har nu stått i varmgarage i 1 vecka och den beter sig likadant, tuffar till lite i några sekunder och gasar man dör den direkt. Har kollat det mesta som:
-mätt bränsletrycket framme vid insprutet är ok,
-gnista finns, tändelarna utom tändspolen är nybytta
Provade att koppla ur styrboxen - ingen skillnad!! - tror därför att den är sönder?? Misstänker att den fick sig en "kyss" när bränslepumpen fick spelet. Vänder man styrboxen upp och ner hörs det att något litet är löst därinne.

alla förslag på lösning tas emot tacksamt!!!