Jag skulle säga att det är 0 kul på en skala. Har också kört diesel förut och fått kamremmen att kugga efter. Som tur var, var det bara drevet på vevaxeln som hade släppt. Fick ändå punga ut med onödiga pengar för att klåparverkstan inte kunde hitta felet direkt. Betalade 6000:- för något som inte hjälpte. Köpte sedan drevet nytt för 350:- och bytte det själv. Billigt!!
20 laxar Han som hade bytt rem förra gången hade dragit av sträck bullten, och sedan bara fått bort 3 mm av den , sen hade han dragit dit en ny och hoppats att det skulle räcka med 3 MM (PUCKO) så nu när jag lämmnade in bilen så kunde han dra bort bulten med figrarna!!
Volvo V70 -98
Ski-doo 500 ss 05
½Polaris 400 sks -87
Usch va tråkigt. Får du betala allt själv? Jag kan tänka mig att arbetet är det som kostar mest även om delarna är dyra. Det går säkert fixa själv om man har tid, ork och ett bra garage. Ny motor kanske är billigare isåfall??
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Så ruggit surt Håkan! Kommer hem till Timrå i morgon så man får ta sig en sväng till Ljustorp å hälsa på! Men ska du lämna in allt, eller fixar du en del själv?
Billen är redan klar! Jag lämmnade in den till ett diesel proffs, och han grejade allt på en vecka. bara toppen planad med ventiller och allt gick på 12 pappers lappar med TRE NOLLOR PÅ
Men nu är det betalt och bortglömmt(försöker)
Volvo V70 -98
Ski-doo 500 ss 05
½Polaris 400 sks -87
Ja, synd att man inte kunde hjälpa mer. Men som du säger lät det inte det minsta trevligt... Jaja, det är bara å glömma. Är ju givet sa Sivert att det känns surt.. Men som tur är spelar det nog mindre roll om 100år!
Wokpanna skrev:Ja, synd att man inte kunde hjälpa mer. Men som du säger lät det inte det minsta trevligt... Jaja, det är bara å glömma. Är ju givet sa Sivert att det känns surt.. Men som tur är spelar det nog mindre roll om 100år!
Nä, det kan vara så sant att det inte spelar roland om 100 år, men det hade varit 1MILJON ggr roligare att lacka om och köpa ett chipp!!!
Men , än en gång tack för hjälpen (lite svårt att göra felsökning per telefon när frun försökte förklara )
Volvo V70 -98
Ski-doo 500 ss 05
½Polaris 400 sks -87