BeeMeR_323tic skrev: mmm... nja man måst ju få ha nått roligt när man bor i skogen ..... Ja gjorde en smidig grej en gång (minst..) ja had kört ifrån kompisarna å sen la ja me på ca 90-100 å efter ett tag kom de upp ett par runda lysen bakom mej å ja tänkte att de va dom som hade kört ikapp mej.. så ja tänkte inte på de, men efter ett tag svängde ja in på en p ficka å då vare securitas som låg bakom
///zemrén
Men securitas har inga befogenheter att göra något med dig mer än att ge dig en tillsägelse för en sådan sak...
Jag mailade och frågade om det inte finns nåt intressantare att skriva om.
men det var ju riktigt vettigt... han körde ju faktiskt i 140 km/h och höll en läskburk i handen. körde vittnet lagligt borde han inte sett det.. eller?
[David Knutsson] Volkswagen Polo -96. Liten, lila, pendling.
Kawasaki ZX9R -98. Snabb, grön, nice. - till salu
Jag tycker nog att kungen borde föregå med gott exempel, han representerar ju trots allt folket.
Och hur tänker du här Andyman?
Jag tycker dom är gör det bra om dom kan köra så sakta som 150 med en porsche
Ska man få ha flytande max gräns på ca 50% av bilens max hastighet eller? kul ide kanske
Svenson i en skoda felicia får köra max 80 och nisse med BMW får höra i 120 och torsten i koningseg (eller hur det nu stavas) får köra i 200!!
När det göller åtalsfrihet så stämmer det i praktiken att kungen kan mörda ngn med berått mod och slippa fängelse och straff. Hur det blir i praktiken är nog en annan sak, men fel tycker jag det är.