Golf problem

Frågor om teknik.

Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen

Neider
Lever här på forat...
Kontakt:

Golf problem

Inlägg av Neider »

Har en Golf -88 som nu har börjat gått väldigt illa, den vägrar nu helt att ligga kvar på tomgång och när man kör så vägrar den att varva oki, fast helt plötsligt så kan det gå precis som vanligt i några mnuter men sedan dör den så fort koplingen trycks in.... den har gjort såhär förut ca 2ggr i månaden men sedan igår så ballade den ur totalt, så några ideér?
Cheva Tahoe-99

Dodge -39 Pickup Ratrod.
Jonas Aegher
Megapostare!
Kontakt:

Inlägg av Jonas Aegher »

Jag kanske är okunnig när jag inte vet om golf fortfarande fanns med förgasare 88.... men jag frågar... vad är det för motor?
Jonas Larsson-Aegher
Kör hellre Passat än åker bil!
www.passat32.de
Neider
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Neider »

monojetronic
är det fick jag veta nu av gzon, han gissade på soppafel eller läkage runt insug och
"förgasardelen"
Cheva Tahoe-99

Dodge -39 Pickup Ratrod.
BOB
Gör inte annat än skriver...
Kontakt:

Inlägg av BOB »

emma min flickvän har exakt samma fel på sim golf 88. vi bytte databox och då gick den bättre men nu är det tillbaka igen. Om man tar ur data boxen så att den nollas och sätter tillbaka den så går den OK i ca 1km sen går den dåligt igen. tidigare har vi kollat bränslepump, bytt bränslefilter, mätt bränsletryck, bytt tänddelar letat läkage runt "förgasaren", kollat tomgångsmotorn. Har någon annat något förslag vad att göra? kan lambdan har något med saken att göra ibland tänds den gulat motorlampan.
Robert Gustafsson
Neider
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Neider »

Exakt samma problem som mig alltså, den gula lampan lyser ibland men släpper man gasen så slocknar den och kan sedan vara släckt väldigt länge, motorn går ej någe sämre då heller , mycket sjukt problem detta men det är ju det som gör det såå roligt med bilar , eller :roll:
Cheva Tahoe-99

Dodge -39 Pickup Ratrod.
Henke
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Henke »

När jag felsöker brukar jag alltid börja med att kolla motorns jord fläta, en dålig sån kan ställa till med mycket skumma grejer.
BOB
Gör inte annat än skriver...
Kontakt:

Inlägg av BOB »

Henke skrev:När jag felsöker brukar jag alltid börja med att kolla motorns jord fläta, en dålig sån kan ställa till med mycket skumma grejer.
har testat detta med genom att sätta en startkabel som extra jord, dte hjälpte inte.

är det någon som vet om det går att se felkoder eller något sånt på en golf-88?
Robert Gustafsson
Neider
Lever här på forat...
Kontakt:

Inlägg av Neider »

Testade Databoxen jag med som BOB och det belv samma resultat, den gick verligen bra 1km :-) men sedan blev den dåligt igen, inte lika illa faktiskt nu är den körbar men det vissar sig hur länge
Cheva Tahoe-99

Dodge -39 Pickup Ratrod.
Skriv svar