Man svarvar bara en liten större grop i mitten av kolven. Det finns ju redan en liten grop och om man inte svarvar djupare än den och bara svarar den större i diameten så blir det väldigt bra. Man får inte svarva kolvarna rakt av.
Nu kan det va så att 323 kolvarna är utan grop. isåfall får man gör en egen men behålla en kant runt.
Säg att kolven är 80mm. Då svarvar man en diamter på 50-60mm och 1-2mm djupt.
Svarvar man 60mm och 2mm djupt så får man 5.5cc större volym i toppen och då sänks kompet med 0.8
Räkna ut komptryck...
Moderatorer: Senior moderators, Moderators, Webgruppen
-
- Legend!
- Kontakt:
-
- Legend!
- Kontakt:
Har du köpt MS än? Jag har färdigbyggt MS med tomtektändning och Megaview. Har gjort kabelstam till E30 också. Men eftersom jag sålde både min bil och min turbomotor så kan jag tänka mig att sälja det till ett bra pris.BeeMeR_323tic skrev:
Ska koppla in MS å EDIS.....
///zemrén
Jag har även massa M20 delar ifall det skulle va intressant.
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
Jo tyvärr så ha ja redan beställt de...Lotus Samuel skrev:Har du köpt MS än? Jag har färdigbyggt MS med tomtektändning och Megaview. Har gjort kabelstam till E30 också. Men eftersom jag sålde både min bil och min turbomotor så kan jag tänka mig att sälja det till ett bra pris.BeeMeR_323tic skrev:
///zemrén
tror att 323 kolvarna inte har någon grop i kolvarna
de e bara tagit ur för insugs ventilen...
så de räcker bra me två mm?!
///zemrén
-
- Legend!
- Kontakt:
Jag har en omgång 323kolvar liggandes, ska kolla på dom hur dom ser ut. Men det hinns inte med nu. Bröllop på lördag som måste förberedas.BeeMeR_323tic skrev:
tror att 323 kolvarna inte har någon grop i kolvarna
de e bara tagit ur för insugs ventilen...
så de räcker bra me två mm?!
///zemrén
Nä det är inte jag som ska gifta mig
BMW M3 E30 - BMW 530D F10 - ALPINA B3 2,7 CAB Replica - BMW Z4M Coupé
-
- Gör inte annat än skriver...
- Kontakt:
Jag vill nog köpa?? Pris?? Skicka PM!!Lotus Samuel skrev:Har du köpt MS än? Jag har färdigbyggt MS med tomtektändning och Megaview. Har gjort kabelstam till E30 också. Men eftersom jag sålde både min bil och min turbomotor så kan jag tänka mig att sälja det till ett bra pris.BeeMeR_323tic skrev:
///zemrén
Ajöken!

Opel Ascona B -78
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72
Volvo V70 2,4d -08
VW Passat 1.8T -02
VW Typ 1 -72